سه شنبه 18 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش دو برابری رانندگان الکلی در تهران

مهر ـ رئيس پليس راهور تهران از افزايش دو برابری رانندگان الکلی در پايتخت خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال ۹۰ تست الکل ۶۸ راننده مثبت که اين رقم در سال ۹۱ به ۱۳۰ راننده افزايش پيدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌سردار حسين رحيمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات پليس راهور گفت: يکی از فعاليت‌های مهم پليس فعاليت‌های آموزشی بوده که سبب اصلاح رفتاری و ادبيات نيروهای پليس شده است و مردم به خوبی اين تفاوت را احساس می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: آموزش‌های برون سازمانی پليس نيز ۶ برابر شده که اين در کاهش تخلفات تاثير بسزايی گذاشته است.

به گفته رحيمی، اعمال قانون در شش ماهه ۹۱، ۳۴ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

آمار فوتی‌ها در پايتخت

وی با اشاره به کاهش ميزان تلفات ناشی از تصادفات فوتی گفت:‌هيچگاه رده ما از ۲۰ کشوری بالا نيامده بود اما در ۲ سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات تصادفات را داشته‌ايم و امسال ۹۰ نفر نسبت به شش ماهه مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ايم. اين در حالی است که تصادفات ما ۱۰ برابر شده است.

رحيمی اضافه کرد: ساليانه بيش از هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات تهران گذشته می‌شدند که حالا به بيش از۶۰۰ نفر کاهش يافته است.

رئيس پليس راهور تهران از کاهش ميانگين حضور پليس در صحنه تصادفات خبر داد و گفت: در ۶ ماهه سال ۹۰ اين رقم ۱۰ دقيقه بود که در حال حاضر ميانگين حضور پليس به ۷ دقيقه رسيده و ما در حال حاضر رتبه ۳ کشوری را در اين بخش دارا هستيم. همچنين ميزان رضايتمندی شهروندان از پليس راهور به ۸۷ درصد افزايش يافته است.

وی از استقرار ايستگاه های پليس و راه اندازی تست سلامت در سطح شهر خبر داد و گفت: دو و احد تست سلامت راه اندازی شده که به زودی ۱۰ واحد ديگر فعال می‌شود. همچنين در شش ماهه سال ۹۰ از ۳۲۰ نمونه گيری ۶۸ نفر تست الکل‌شان مثبت بود و در شش ماهه اول سال ۹۱ از ۳۴۰ نفر تست گرفته شده که ۱۳۰ نفرشان تست الکل‌شان مثبت بود که اين افراد ۲۰۰ هزار تومان جريمه و پرونده‌شان برای رسيدگی به مراجع قضائی ارسال شده است.

رحيمی از راه اندازی گشت‌های هوايی خبر داد و گفت: ‌گشت‌های هوايی روزانه دو صوت پروازی انجام می‌دهند. همچنين ۸ واحد رسيدگی به اعتراضات مردمی در تهران راه اندازی شده که ۴۰ درصد ميزان بخشودگی‌های جرايم کاهش يافته است.

به گفته وی، نمرات منفی رانندگان تهرانی ۶۳ درصد کاهش يافته که اين نشان از افزايش قانونمندی رانندگان می‌دهد.

رئيس پيس راهور تهران از اعمال قانون برای ۱۸۶ سازمان و نهاد دولتی و غيردولتی خبر داد و گفت: در تصادفات اگر عامل تصادف نقص جاده و يا خودرو و ... باشد نهاد مربوطه مقصر شناخته شده و هزينه تصادفات و خسارات جانی از آن نهاد گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016