دوشنبه 17 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳۵۰ ميليون انسان افسرده در جهان، تعداد زنان افسرده بيشتر از مردان

ايسنا ـ دبير کل سازمان ملل متحد با اشاره به وجود ۳۵۰ ميليون انسان افسرده در جهان، گفت: زنان، به ويژه بعد از زايمان، بيشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند.

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دبير کل سازمان ملل متحد در پيامی به مناسبت روز جهانی سلامت روان (۱۰ اکتبر ۲۰۱۲ برابر با ۱۹ مهر ماه جاری) گفت:«۳۵۰ ميليون نفر از مردم جهان در سنين مختلف، با درآمدها و مليت‌های گوناگون از افسردگی رنج می‌برند و در عين حال ميليون‌ها انسان ديگر در معرض اثرات غيرمستقيم اين بحران جهانی قرار دارند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه پيام بان کی مون آمده است:«افسردگی توان انسان‌ها برای رويارويی با چالش‌های روزانه زندگی را از بين می‌برد و غالبا موجب ايجاد جدايی خانواده‌ها، ترک تحصيل و از دست دادن مشاغل می‌شود. درشديدترين موارد فرد دست به خودکشی می‌زند. همچنين هر ساله تقريبا يک ميليون انسان خودکشی می‌کنند که اغلب اين موارد به دليل افسردگی ناشناخته يا درمان نشده است.»

در ادامه پيام دبيرکل سازمان ملل متحد می‌گويد:«مردم به دلايل گوناگون دچار افسردگی می‌شوند که غالبا علت‌های متفاوت ژنتيکی، بيولوژيکی، روانی و اجتماعی دارد که مجموعه اين عوامل موجب خودکشی می‌شود. فشار روانی، اندوه، درگيری، بد رفتاری و بيکاری نيز می‌توانند به اقدام به خودکشی کمک کنند. زنان، به ويژه بعد از زايمان، بيشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند.»

بان کی مون در پايان پيام خود آورده است:« در اين روز جهانی سلامت روان اجازه دهيد تعهد نماييم بيشتر به گونه‌ای صريح درباره افسردگی صحبت کنيم؛ چرا که اين نخستين گام حساس برای رفع موانع جهت درمان و کمک به کاهش ناتوانی و اندوهی است که اين بحران جهانی ايجاد کرده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016