جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سینمای پاک را حمایت می‌کنیم، افزایش تولید سینمایی حوزه هنری تا 15 فیلم

فرید فرخنده‌کیش تأکید کرد: حوزه هنری به عنوان یکی از متولیان فرهنگ و هنر در بخش سینما به دنبال سینمای پاک و فیلم سالم است و در این راستا از برخی از چهره‌های جوان و کاربلد جوان در عرصه سینما حمایت کرده است.

فرید فرخنده‌کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره با بیان این مطلب در توضیح همکاری با کارگردان‌های جوان برای حمایت از آنچه به‌عنوان سینمای پاک یاد کرد به خبرنگار مهر، گفت: حمایت از فیلمسازان جوان در جهت حمایت از ایده‌های ناب آن‌ها از اهداف سینمایی حوزه هنری است. در این بین توجه به سینمای پاک و فیلم سالم از فاکتورهای مهمی است که در تولیدات مدنظر داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به این پرسش که آیا عنوان "سینمای پاک" تداعی‌کننده این مطلب نیست که تاکنون سینمای پاک وجود نداشته است؟ گفت: اصلا منظور این نیست؛ چرا که خانواده سینمای ایران در طول این سال‌ها با عملکرد خود نشان داده‌ که به سینمای پاک معتقد بوده و اصلا شکی در این موضوع نیست و خدای ناخواسته اینگونه تعبیر نشود که تلاش سینماگران را در طول سال‌ها با این عنوان زیر سئوال برده‌ایم.

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی در ادامه افزود: معتقدیم که باید از سینمای پاک حمایت شود و در این مورد هم مدعی هستیم که از این نوع سینما در حوزه هنری دفاع خواهیم کرد.

این مدیر سینمایی به تازه‌ترین تولیدات سینمایی حوزه هنری و حمایت از فیلمسازان جوان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ تولیدات سینمایی در حوزه هنری بالا رفته است و بنا داریم 15 فیلم سینمایی را طی یک سال آینده تهیه و تولید کنیم.

فرخنده‌کیش در ادامه با اشاره به این مطلب که حوزه هنری برای نخستین‌بار سراغ کارگردان‌های فیلم اولی رفته است گفت: افتخار دارم اعلام کنم که سازمان توسعه سینمایی سوره برای نخستین‌بار سراغ کارگردان‌های جوانی رفته است که قصد دارند فیلم‌های اول خود را تهیه و تولید کنند.

وی در ادامه افزود: در واقع کم توجهی به کارگردان‌های جوان در عرصه سینما از نقصان‌های مهمی است که سعی کردیم با حمایت از این تولیدات آن را جبران کنیم. مهدی جعفری، دانش اقباشاوی، افشین هاشمی و محسن قرائی از جمله فیلمسازان جوانی هستند که سوابق و تجربیات‌شان کمک کرد تا اعتماد حوزه هنری نسبت به آن‌ها جلب شود و به‌عنوان تهیه‌کننده آنها را همراهی کند.

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی در پایان صحبت‌های خود به اهمیت موضوع خانواده در تولیدات تازه حوزه هنری اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مورد تایید در حوزه هنری در عرصه فیلمسازی توجه به مسئله خانواده است و در این بین حفظ بنیان‌های خانواده از مهمترین اهداف در بحث فیلمسازی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016