چهارشنبه 10 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«معلمان چندپایه و چندمهارتی» وارد مدارس می‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه، مقرر شده از تعداد معلمان راهنمایی کاسته شده و معلمان چند پایه و چند مهارتی جایگزین آنها شوند.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این که در نظام آموزشی «3 3 6» تغییرات اساسی به وجود آمده، در خصوص کاهش تعداد معلمان برای دروس مختلف افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته، استفاده از معلمان چند مهارتی و تلفیقی است؛ به این معنا که در حال حاضر برای هر درس یک معلم تدریس می‌کند، اما بزودی این روند اصلاح شده و معلمان چند مهارتی وارد مدارس راهنمایی می‌شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان به دنبال آموزش چند مهارتی معلمان هستیم، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم توانایی معلمان را در تدریس چندین دروس تدوین و اجرا کنیم و به جای استفاده از هر معلم برای دروس جداگانه از یک معلم برای چند درس استفاده کنیم.

سحرخیز تصریح کرد: استفاده از معلمان چند مهارتی نه تنها اثرات تربیتی مثبتی دارد، بلکه از افت تحصیلی نیز جلوگیری می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از معلمان چند مهارتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و به تدریج باید این معلمان را وارد مقطع راهنمایی کنیم.

به گفته سحرخیز، در حال حاضر برای هر درس یک معلم در مقطع راهنمایی تدریس می‌کند، در حالی که باید یک معلم توانایی تدریس چند درس را داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016