جمعه 19 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردارمهری خبرداد:پیشگیری نرم،مشاوره ومددکاری درکلانتری‌ها وکیفی کردن110مهمترین برنامه پلیس

رییس پلیس پیشگیری ناجا از تحول بنیادین در این پلیس خبر داد و گفت: مدیریت کیفیت شامل بهسازی محیط، توجه به سرمایه‌های اجتماعی، پیشگیری نرم، ایجاد بخش‌های مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کیفی کردن ماموریت‌های پلیس 110 مهمترین اولویت‌های پلیس پیشگیری است.

سردار تقی مهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه وظیفه پلیس پیشگیری برقراری نظم و امنیت و اجرای قوانین و مقررات است افزود: در بحث پیشگیری، پلیس در تلاش است تا چتر امنیتی را برای پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مجرمان و بزهکاران ایجاد کند که نتیجه این کار کاهش وقوع جرایم است.

وی با اشاره به اینکه موضوع «پیشگیری» تنها وظیفه پلیس پیشگیری نیست، تاکید کرد: سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید حتما در این خصوص وارد عرصه شوند تا از وقوع جرم جلوگیری شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد با مجرمان از جمله وظایف اصلی پلیس پیشگیری است، گفت: این پلیس بزرگترین پلیس تخصصی ناجاست و مهمترین رده‌های آن کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، پلیس فرودگاه، پلیس راه‌آهن، ایستگاه‌های ایست و بازرسی، حفاظت از اماکن طبقه‌بندی شده، حفاظت از شخصیت‌ها، موسسات انتظام (خدمات حفاظتی و مراقبتی) و فرماندهی یگان‌های حفاظت و انتظامی دستگاه‌ها شامل زندان‌ها، انرژی هسته‌ای، مراتع و جنگل‌ها، میراث فرهنگی، محیط زیست، صدا و سیما و ... است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا پلیس پیشگیری به پلیس اجتماعی پیشگیری تبدیل شده و نقش اجتماعی این پلیس برای شهروندان شفاف‌تر شود، به مهمترین اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجا اشاره کرد و گفت: در بحث مدیریت کیفیت، تعالی رفتار کارکنان و نحوه برخورد خوب با مردم و کسب رضایتمندی و آموزش کیفی ماموران در دستورکار جدی پلیس قرار دارد. از سوی دیگر در تلاشیم تا با بهسازی محیط ضمن فراهم کردن محیطی مناسب برای همکاران، این محیط را برای مراجعه‌کنندگان نیز بهسازی کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اصلاح فرآیندها در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و شفاف‌سازی آنها در جهت افزایش رضایتمندی مراجعین را از جمله دیگر اولویت‌های پلیس پیشگیری عنوان کرد و گفت: در عین حال توجه به سرمایه‌های اجتماعی و افزایش اعتماد مردم و ارتباط مناسب که موجب افزایش مشارکت مردمی می‌شود نیز از جمله دیگر برنامه‌های پلیس پیشگیری است که این امر موجب کاهش وقوع جرم و افزایش احساس امنیت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بر اساس مسایل نرم‌افزاری به جای مسائل فیزیکی نیز در دستورکار پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد به ایسنا گفت: در عین حال جایی که مجرم باید از ارتکاب جرم وحشت کند به صورت قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کنیم که در این خصوص اجرای طرح‌های امنیت محله محور و جلب اعتماد مردم در خصوص حضور پلیس در کنار آنها از جمله برنامه‌های اصلی ماست.

رییس پلیس پیشگیری ناجا یکی از حلقه‌های مفقوده را در بحث کلانتری‌ها «مشاوره و مددکاری» در موضوعات اجتماعی عنوان کرد و افزود: هر چند این بخش در تعدادی از کلانتری‌ها راه‌اندازی شده است اما قطعا باید تمام کلانتری‌ها به مراکز مشاوره و مددکاری با مددکاران سطوح کارشناسی تا دکترا تجهیز شوند تا برخی مسایل و مشکلات مانند نزاع‌ها، اختلافات خانوادگی، اختلاف بین همسایگان و ... به جای تشکیل پرونده قضایی از طریق مشاوره و مددکاری به صلح و سازش بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها خانواده‌ها و سایر شهروندان می‌توانند مشکلات خود را به راحتی با پلیس در میان بگذارند تاکید کرد: قطعا این مراکز می‌تواند در پیشگیری از بروز بزه‌های اجتماعی و ورود پلیس به متن خانواده‌ها نقش موثری ایفا کند. از سوی دیگر، ارتقای مهارت‌های زندگی هم با ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها صورت می‌گیرد و همینجا اعلام می‌کنیم که کلانتری‌ها این آمادگی را دارند که مسائل امنیتی، اجتماعی و بزهکاری در محلات را به طور کامل مورد کنترل قرار داده و با شهروندان ارتباط دو سویه برقرار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس پلیس پیشگیری ناجا یکی دیگر از اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجا را بهره‌گیری از فناوری‌های نوین عنوان کرد و گفت: در این خصوص در تلاشیم با استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند بکارگیری دوربین‌ها و سایر فناوری‌های نوین نسبت به ارتقای امنیت در جامعه بدون نیاز به حضور فیزیکی پلیس اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پلیس پیشگیری مبتنی بر پیش‌بینی و پس از آن پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: تلاش می‌کنیم با حضور در مدارس، مساجد و ... جرمی اتفاق نیافتد تا پس از آن مجبور به برخورد با مجرم شویم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا کیفی کردن ماموریت‌های پلیس 110 را که مرجع اصلی اجرای ماموریت‌های آن پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هستند از جمله دیگر برنامه‌های پلیس پیشگیری عنوان کرد و به ایسنا گفت: قطعا نقش پلیس پیشگیری در موضوعات اجتماعی، «پس‌رویدادی» نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب مردم و تحول بنیادینی که بزودی شهروندان شاهد رخداد آن در پلیس پیشگیری خواهند بود، بتوانیم در بحث مقابله با جرایم در کشور نقش موثری ایفا کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016