یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش سن بازنشستگی در لايحه اصلاح قانون، با وجود تکذيب سعيد مرتضوی

ايلنا ـ جای سوال دارد چگونه مديرکل فنی درآمد سازمان تامين اجتماعی از طرح افزايش سن بازنشستگی خبر می‌دهد، در حالی که چند روز بعد مدير عامل آن را تکذيب می‌کند و اين در حالی است که طبق لايحه اصلاحيه قانون تامين اجتماعی با تغييراتی در فصل ششم اين قانون عملا سن بازنشستگی افزايش می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک فعال صنفی جامعه بازنشستگان، از نگرانی کارگران بازنشسته پس از اطلاع از مفاد لايحه اصلاح قانون تامين اجتماعی خبر داد.

حسن ايزدان در اين باره به ايلنا گفت: در شرايط کنونی که نگرانی کارگران و بازنشستگان در خصوص تامين معاش و امنيت شغلی به اوج رسيده است، انتشار مفاد تغييرات قانون تامين اجتماعی نگرانی جديدی برای جامعه کارگری و بازنشستگان تامين اجتماعی ايجاد کرده است.
او گفت: در زمان مديريت حافظی بر تامين اجتماعی، فراخوان اصلاح و بازنگری در قانون تامين اجتماعی اعلام شده بود و در اين مورد نيز کميته‌ای نيز تشکيل شد که به نتيجه‌ای نرسيد.
اين عضو کانون بازنشستگان تامين اجتماعی تهران در مورد افزايش سن بازنشستگی در پيش نويس اصلاح قانون تامين اجتماعی گفت: افزايش سن بازنشستگی در قانون توسعه پنجم نيز آمده بود که به تصويب نمايندگان مجلس نرسيد و حال جای سوال دارد چگونه مديرکل فنی درآمد سازمان تامين اجتماعی از طرح افزايش سن بازنشستگی خبر می‌دهد، در حالی که چند روز بعد مدير عامل آن را تکذيب می‌کند و اين در حالی است که طبق لايحه اصلاحيه قانون تامين اجتماعی با تغييراتی در فصل ششم اين قانون عملا سن بازنشستگی افزايش می‌يابد.
اين بازنشسته تصريح کرد: برخی از مسئولان صندوق تامين اجتماعی که خود از تغييرات بعضی از مواد قانون تامين اجتماعی خبر ندارند بهتر بود قبل از تدوين لايحه و ارائه آن از سوی سازمان، در خصوص تغييرات اين قانون کسب اطلاع می‌کردند.
ايزدان با بيان اينکه نگرانی کارگران و بازنشستگان با اعلام جزئيات تغييرات قانون تامين اجتماعی توسط ايلنا افزايش يافته است اظهار داشت: افزايش سن بازنشستگی و همچنين افزايش سهم ۲ درصدی بيمه شده و يا واگذاری بخش درمان به بيمه سلامت را فقط با پی گيری بعضی از رسان‌ه‌ها می‌توان فهميد و سازمان تامين اجتماعی در اين مورد هيچ گونه اطلاع رسانی نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016