یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جشنواره‌ فيلم کلکته ميزبان فرهادی، کيارستمی، مهرجويی و مصفا

ايسنا ـ هجدهمين جشنواره‌ی فيلم «کلکته» هندوستان با نمايش فيلم‌های داريوش مهرجويی، عباس کيارستمی، علی مصفا و اصغر فرهادی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،جشنواره‌ی فيلم کلکته که از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان ماه ادامه دارد در بخش رقابتی ميزبان فيلم‌های چون «نارنجی‌پوش» داريوش مهرجويی، «پله آخر» علی مصفا، «جدايی نادر از سيمين» اصغر فرهادی و «مثل يک عاشق» عباس کيارستمی است.

فيلم سينمايی «نارنجی‌پوش» با بازی حامد بهداد،ليلا حاتمی، ميترا حجار روايت حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه‌ای مجلات و روزنامه‌ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثير پالايش محيط زيست و مبارزه با آشغال زايی می‌شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می‌پيوندد و با عنوان «نارنجی پوش ليسانسه» به شهرت می‌رسد اما اعتبار و محبوبيت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سيلی از فراز و نشيب های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سويی ديگر می‌برد...



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديگر بازيگران اين فيلم، طناز طباطبايی، همايون ارشادی، فردوس کاويانی، اردشير رستمی، اميد روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهيار پورحسابی، کيانوش گرامی و... هستند.

در «پله آخر» ليلا حاتمی، نقش ليلی ستاره سينما را بازی می‌کند که به تازگی شوهرش را از دست داده است. او سر صحنه فيلمبرداری ناگهان مقابل دوربين خنده‌اش می‌گيرد و از کار باز می‌ماند. هيچ کس نمی‌تواند دليل خنده‌هايش را حدس بزند و…

علی مصفا و عليرضا آقاخانی ديگر بازيگران اصلی «پله آخر» هستند.

«جدايی نادر از سيمين» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی ليلا حاتمی،پيمان معادی،ساره بيات و شهاب حسينی است. اين فيلم جايزه‌ی اسکار بهترين فيلم خارجی را گرفت.

سيمين (ليلا حاتمی) می‌خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه (سارينا فرهادی) از ايران برود و همه مقدمات اين کار را فراهم کرده. اما نادر (پيمان معادی) نمی‌خواهد پدرش را که از بيماری آلزايمر رنج می‌برد تنها رها کند. اين اختلافات باعث می‌شود سيمين از دادگاه درخواست طلاق کند و...

«مثل يک عاشق» عباس کيارستمی، يک فيلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ است. رين تاکاناشی، تاداشی اوکونو و ريو کاسه بازيگران اصلی آن هستند. اين فيلم، به عنوان يکی از ۲۲ فيلم بخش مسابقه شصت و پنجمين دوره جشنواره فيلم کن حضور داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016