دوشنبه 29 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازی "راديو محرم" در مدارس

دبيرکل اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از راه‌اندازی "راديو محرم" در مدارس همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، حامد علامتی صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتی با بيان اين مطلب گفت: همزمان با آغاز ماه محرم اتحاديه انجمن‌های اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را در سه سطح مدارس، شهر و استانی از ۲۷ آبان ماه تا اول آذر تدارک ديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به تقويت روحيه آزادگی و عزت دينی در بين مخاطبان دانش آموزان افزود: رويکرد و اهداف برنامه‌های ما با هدف تقويت انس و ارادت طلبی دانش آموزان به خاندان عصمت و طهارت است. همچنين درصدد هستيم فضای معنوی مدارس و حومه شهرها را با مفاهيم مرتبط با قيام کربلا در ماه محرم تقويت کنيم.

به گفته علامتی، توجه به روح حماسه حسينی و شاخص‌های تربيت حماسی در ميان دانش آموزان دبيرستانی از جمله اهداف اتحاديه انجمن‌های اسلامی است. ضمن آنکه به جايگاه تربيتی و نقش زنان به ويژه حضرت زينب(ع) در قيام حسينی برای مخاطبان دختر توجه ويژه‌ای شده است.

وی با اشاره به استفاده ويژه از اساتيد، مبلغان و مربيان قرارگاه‌های مختلف ادامه داد: تمرکز روی موضوعاتی همچون بصيرت، جريان شناسی فکری و فرهنگی شامل سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در نهضت حسينی، توجه به شور و شعور حسينی و مراقبت ويژه در برابر آسيب‌های رايج در عزاداری‌ها از ديگر اقدامات اين اتحاديه در ماه محرم و صفر است.

دبيرکل اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در تشريح برنامه‌های ويژه مدارس گفت: فضاسازی محيطی، سايه پوش کردن نمازخانه ها، چاپ پوستر، تشکيل گروه‌های نشريه نويسی با موضوع محرم، تشکيل گروه تعزيه خوانی و نقاله خوانی دانش آموزی برای انتقال مفاهيم عاشورايی، برگزاری نمايشگاه‌های موضوعی از جمله برنامه‌های ما در مدارس است.

وی ادامه داد: همچنين درصدد هستيم راديو محرم را در مدارس کشور همزمان با ماه محرم راه‌اندازی کرده تا در زنگ‌های تفريح فرمايشات مقام معظم رهبری، امام خمينی (ره) و شهيد مطهری با موضوع محرم از اين راديو پخش شود.

به گفته علامتی، برگزاری هيات‌های دانش آموزی انصار المهدی با حضور سخنرانان و مداحان ويژه و با نظارت دانش آموزان، برگزار جلسات شب شعر با حضور معلمان، دعوت از مبلغان توسط مرکز فرهنگی آينده سازان در مدارس، مشارکت در مسابقه وبلاگ نويسی بوی سيب از ديگر برنامه‌های ما در شهرها و مدارس کشور است.

وی اضافه کرد: قرار است در تاريخ اول آذر ماه که مصادف با ششم محرم است، دانش آموزان همه شهرها به صورت دسته جمعی هيات عزاداری برگزار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016