دوشنبه 29 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف نام دوره راهنمايی پس از ۴۰ سال

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزير آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول بنيادين اين وزارتخانه گفت: نام دوره راهنمايی حدود ۴۰ سال است که بيان می‌شود؛ به همين دليل تغيير آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام‌ محی‌الدين بهرام محمديان، قائم مقام وزير آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول و رئيس ستاد اجرايی تحول محتوا و ساختار «۳ـ۳ـ۶» در خصوص اين موضوع که «يادگيری نام ساختار «۳ـ۳ـ۶» و عناوينی چون «اول متوسطه اول» يا «اول متوسطه دوم»، دغدغه‌ای ديگر در اجرای ساختار جديد آموزش و پرورش است»، اظهار داشت: بايد اطلاع‌رسانی و فضاسازی صورت گيرد و بتوانيم نظام آموزشی‌ را خوب تعريف کنيم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ سال دوره ابتدايی و ۶ سال دوره متوسطه داريم که دوره متوسطه به «دوره اول متوسطه» و «دوره دوم متوسطه» تقسيم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمديان اضافه کرد: به عنوان مثال به جای سال اول راهنمايی، «سال اول دوره اول متوسطه» می‌گوييم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در واکنش به اين جمله که «با اين روند، نام سال‌های تحصيلی سخت‌تر می‌شود»، گفت: زمانی که ياد بگيريم، سختی ندارد؛ دوره راهنمايی از سال ۱۳۵۰ به بعد ايجاد شد و از آن سال، حدود ۴۰ سال می‌گذرد؛ در همان زمان‌ و تا سال‌های قبل هم، برخی مردم به دوره راهنمايی و متوسطه، سيکل اول و سيکل دوم می‌گفتند و راهنمايی نمی‌گفتند.

قائم‌مقام وزير آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول بنيادين در پاسخ به اين پرسش که «آيا آموزش و پرورش درگير اين الفاظ نمی‌شود؟»، افزود: اينها بحث کارشناسی است که گاهی اوقات نيازمند است، تبيين عمومی شود ولی اگر نظام آموزشی جديد به طور کامل راه بيفتد، «۳ـ۳ـ۶» نخواهيم گفت؛ بلکه ۶ ساله ابتدايی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه می‌گوييم؛ شايد عنوان ديگری بتوان اطلاق کرد ولی آنچه در سند تحول بنيادين آمده، اين عنوان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016