دوشنبه 29 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين جزئيات لايحه "ممنوعيت خروج زنان مجرد از کشور"

نماينده ورامين در خانه ملت گفت: فکر نمی‌کنم اين لايحه، مانعی برای دريافت گذر نامه خانم‌های مجرد باشد و آن‌ها می‌توانند با اجازه ولی و يا قيم برای خود گذر نامه دريافت کنند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لايحه ممنوعيت دريافت گذرنامه خانم‌های مجرد در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در حال بررسی است که به دليل عدم طرح در صحن علنی هنوز به قانون تبديل نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد حسين نقوی حسينی در گفت‌و‌گو با ايلنا، در رابطه با ممنوع خروج شدن خانم‌های مجرد از کشور گفت: اين موضوع تنها يک لايحه است و پيشنهادی از سوی دولت به مجلس ارائه است و طرحی نيست که از سوی نمايندگان مطرح شده باشد.سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تصريح کرد: در لايحه ممنوعيت خانم‌های مجرد از کشور آورده شده است که خانم‌های مجرد تا ۴۰ سال برای خروج از کشور و دريافت گذر نامه بايد اجازه ولی و قيم يا سرپرست قانونی خود را داشته باشند و اگر ولی و يا قيمی هم نبود می‌توانند از دادگاه مجوز بگيرند.

وی در ادامه افزود: اين لايحه هنوز تبديل به قانون نشده است.

نماينده ورامين در خانه ملت گفت: فکر نمی‌کنم اين لايحه، مانعی برای دريافت گذر نامه خانم‌های مجرد باشد و آن‌ها می‌توانند با اجازه ولی و يا قيم برای خود گذر نامه دريافت کنند.

نقوی حسينی در ادامه بيان کرد: در قانون قبلی همه افرادی که سنشان به ۱۸سال می‌رسيد می‌توانستند برای خود گذرنامه دريافت کنند اما اگر لايحه دولت در صحن نيز به تصويب نمايندگان برسد و بصورت قانون در آيد ديگر خانم‌های مجرد بدون اجازه ولی و يا قيم نمی‌توانند برای خود گذرنامه دريافت کنند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت: وقتی لايحه توسط دولت تهيه و به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود به معنای اين است که در اجرای قانون قبلی با مشکلاتی رو برو است و در نظر دارد با ارائه لايحه موانع اجرايی را برطرف کند.نقوی حسنی اظهارداشت: در رابطه با ممنوعيت خارج شدن خانم‌های مجرد، کار‌شناسان با حضور در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی توضيحاتی را در زمينه موانع اجرايی قانون قبلی در کميته مربوطه ارائه کرده‌اند و اعضای کميته و کميسيون با اظهار نظر کار‌شناسان قانع شده‌اند و لايحه را در کميسيون به تصويب رسانده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016