چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا: در مقوله‌ حجاب نباید برخورد انتظامی شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با تقویت و تجهیز مرزها به ابزارهای الکترونیکی امیدواریم در مقوله‌ زشت موادمخدر غالب شویم.

به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه عمومی یگان‌های نیروی انتظامی خراسان‌رضوی که در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی با تمام توانش آماده‌ خدمت‌گذاری به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است تا آرامش، امنیت و روانی ترافیک را با همکاری همه‌ مردم به وجود آوریم.

فرمانده ناجا افزود: مردم به منظور تسهیل ترافیک به خصوص در زمان حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها، با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند که در نهایت این همکاری موجب برگزاری هرچه با شکوه‌تر و منظم‌تر این عزاداری‌ها می‌شود.

وی در مورد جلوگیری از ورود موادمخدر به کشور و استان عنوان‌کرد: خوشبختانه با کنترل نسبی مرزهای شرق کشور خصوصا افغانستان، در بحث ورود موادمخدر، اشرار و سلاح از مرزهای استان خراسان‌رضوی نسبت به یک دهه‌ گذشته به مرز صفر رسیده که همه ساله بهتر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه، در سال‌های اخیر غفلت و نقص قانون باعث شد که موادمخدر صنعتی به شدت رشد کند، تصریح‌کرد: در مورد موادمخدر صنعتی به عنوان مواد دارویی قاچاق برخورد می‌شد که مجازات زیادی نداشت و کشور ما تبدیل به تولیدکننده و صادرکننده شده بود و آسیب جدی به کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: در سال جاری با اصلاح قانون، برخورد قاطع و اعمال قانون، باندهای تولید و فروش را متلاشی کردیم که شاهد کاهش شدید و خروج این مواد و توزیع در داخل هستیم.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال سرنوشت قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد گفت: بحث حمل سلاح سرد هنوز در مجلس است و پیگیر آن هستیم تا تبدیل به قانون شود.

وی با بیان اینکه با انسداد، تقویت و تجهیز مرزها به ابزارهای الکترونیکی، استفاده از فناوری‌های جدید داخل برای تقویت مبارزه با موادمخدر و افزایش سلاح روند مبارزه با موادمخدر را شاهد هستیم گفت: با ایجاد مراکز درمانی واردوگاه‌ها در خراسان‌رضوی امکان این را به وجود آوردیم، ظاهر جامعه را تا حد زیادی از معتادان ولگرد پاک‌سازی کنیم.

فرمانده ناجا در بحث حجاب عنوان کرد که در مقوله‌ حجاب نباید برخورد انتظامی صورت بگیرد، بلکه باید بحث فرهنگی انجام شود، خاطرنشان کرد: کم‌توجهی به فرهنگ باعث می‌شود ناهنجاری‌ها تبدیل به هنجار شود و در نظام ارزشی جامعه تغییراتی ایجاد شود و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و آحاد مردم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر فردی در سطح شهر یا مرزها سلاح یا مهماتی پیدا کرد، چه باید کند‏؟ گفت: مردم بلافاصله ضمن تماس با پلیس 110موضوع را اطلاع داده تا ماموران در محل حاضر شده و به موضوع رسیدگی کنند اما مردم از حمل و جابجایی سلاح یا مهمات یافت شده خودداری کنند چرا که ممکن است جان آنان را به مخاطره بیندازد.

وی در مورد نظارت بر تولیدکنندگان پوشاک داخلی، تصریح‌کرد: کم‌توجهی به بروز ناهنجاری‌ها باعث می‌شود که رفتارهای ناهنجار به هنجار و بالعکس تبدیل و در واقع در نظام ارزشی جامعه تغییرات ایجاد شود، بنابراین نیاز است تا همه آحاد جامعه به مراقبت فرهنگی بپردازند.

احمدی مقدم در پایان با اشاره به نظارت بر نظام صنفی و تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد: ناجا تنها مسئول بخشی از این نظارت است و قطعا نیروی انتظامی در حوزه ماموریت‌های خود تلاش می‌کند اما توفیق در این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها، مردم و همه دلسوزانی که درد دین را دارند است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016