شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تورج اصلانی برای فيلم فصل کرگدن جايزه بهترين فيلمبرداری آسيا پاسيفيک را گرفت

ايسنا ـ فيلم «آنسوی تپه‌» محصول مشترک ترکيه و يونان جايزه بهترين فيلم را از جوايز سينمای آسيا پاسيفيک ۲۰۱۲ به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، ششمين مراسم سالانه اعطای جوايز سينمای آسيا پاسيفيک جمعه‌شب در کويينزلند استراليا برگزار شد و فيلم‌هايی از کشورهای هند، اندونزی‌، عراق‌، ژاپن، چين،‌ فيليپين،‌ تايوان و کره‌جنوبی موفق به کسب جايزه شدند.

امسال از سينمای ايران فيلم‌ «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و به تهيه‌کنندگی جواد نوروزبيگی نامزد دريافت بهترين فيلم و بهترين کارگردانی بود که در کسب جوايز دو بخش ناکام ماند. هرچند «تورج اصلانی» برای برای فيلم «فصل کرگدن» جايزه بهترين فيلمبرداری را دريافت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيلم «آنسوی تپه‌» محصول مشترک ترکيه و يونان به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. اين فيلم به کارگردانی «امين آلپر» اولين فيلم بلند اين کارگردان ترکيه‌ای است که نگارش فيلمنامه نيز برعهده او بوده است.

«جان چامپان»، رئيس هيات‌داوران بخش بين‌الملل جوايز آسيا پاسيفيک درباره «آنسوی تپه» گفت: اين فيلم ما را به سفری می‌برد که رازهای پنهان درون يک خانواده را نشان می‌دهد. اين فيلم در ابعادی کوچک آنچه در دنيای واقعی روی می‌دهد را به تصوير کشيده است. شخصيت‌های فيلم واقعی و داستان آن پيچيده بود. اين فيلم تمايلات ما برای رسيدن به راه‌حل‌های ممکن هنگام مواجهه با مشکلات را نشان می‌دهد.

در بخش بهترين فيلم بلند، هيات داوران فيلم «گنگستر ناشناس: قوانين زمان» از کره‌جنوبی را شايسته تقدير دانست. اين فيلم همچنين جايزه بهترين بازيگر مرد را برای «چوی مين سيک» به همراه آورد.

به گزارش اسکرين ديلی، جايزه بهترين فيلمنامه به فيلم «شب سکوت» از ترکيه به کارگردانی و نويسندگی «ريس چليک» اعطا شد.

«بريليانت مندوزا»، کارگردان سرشناس فيليپينی برای فيلم «رحم» موفق به دريافت جايزه بهترين کارگردان شد و جايزه بهترين بازيگر زن نيز برای همين فيلم به «نورا آنور» از فيليپين اعطا شد.

جايزه بزرگ هيات‌داوران آسيا پاسيفيک به «آنوراگ کاشياپ» از هند برای کارگردانی فيلم «دار و دسته‌های واسيپور» اعطا شد. امسال برای اولين‌بار سينمای عراق با فيلم «در آغوش مادرم» موفق به دريافت جايزه شد. اين فيلم از سوی هيات داوران به عنوان بهترين اثر مستند انتخاب شد.

جايزه بهترين فيلم انيميشن سال ۲۰۱۲ به «نامه‌ای به مومو» از ژاپن اعطا شد و فيلم «آينه هرگز نمی‌ميرد» از اندونزی جايزه بهترين فيلم کودک را گرفت.

امسال جايزه يک عمر دستاورد هنری جوايز آسيا پاسيفيک به «ريوچی ساکاموتو«، آهنگساز ‌، بازيگر و موسيقيدان سرشناس ژاپنی اعطا شد که سابقه کسب جايزه اسکار، گلدن گلوب و همچنين جايزه «امی» را در کارنامه افتخارات خود دارد.

همچنين جايزه ويژه يونسکو برای مشارکت در ترويج و حفظ تنوع فرهنگی در فيلم به «نگهبانان رنگين‌کمان: داستان صديق» ساخته جان وو اعطا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016