شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوع از کار شدن باران کوثری و گفت‌وگو با اين بازيگر

کافه سينما- لغو اجرای خشکسالی و دروغ در کرمان، پايان غير مترقبه اجرای نمايش هومن سيدی، متوقف شدن فيلمبرداری فيلم خسته نباشيد و تغيير بازيگر زن. اينها از اتفاقاتی است که در يک دو ماه گذشته افتاده و شايعه ممنوع الکاری باران کوثری را بر سر زبان ها انداخته. به گزارش کافه سينما متن زير بخش هايی از گزارش روزنامه مغرب در اين مورد است که در ادامه می خوانيد:

با توجه اتفاقاتی که در رزوهای پيشين مبنی بر ممنوعيت های پيوسته باران کوثری منتشر می شود.اين خبر نيازمند تاييد يا تکذيبی بود که در گام نخست با تماسی با وی اين خبر تاييد شد. باران کوثری اگر چه اين خبر را تاييد کرد اما در ارتباط با دلايل چنين اتفاقی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:" از اصل ماجرا خبر ندارم. من نيز همان اندازه که شما در جريان هستيد از ماجرا آگاهم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد احتمالاتی که برای اين ممنوعيت وجود دارد بيان کرد:"هيچ اتفاق ويژه ای رخ نداده است جز اين که اين چند ماه اخير به گونه های مختلف به من توهين شده و به جای اين که من نسبت به اين توهين ها و قضايا شاکی باشم . به عنواين مختلف از کارم جلو گيری می شود . همون طور که مطلع هستيد چند ی پيش برای حضور من در تاتر ممنوعيت ايجاد کرده و به اين شکل کسانی را متضرر کرد و حالا قضيه به سينما کشيده شده." وی در مورد مرجع تصميم گيرنده برای عدم حضور وی در اين فيلم که در خبر وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده بود.گفت: "هيچ نامه رسمی از هيچ مرجع قانونی وجود ندارد کسی نمی داند اين تصميم از کدام سمت گرفته شده و ابلاغ شده است . فقط با عوامل فيلم خسته نباشيد تماس گرفته و چنيين حرفی زده اند. کارگردانان نيز با احترام کامل اين مسئله را با من در ميان گذاشتند و اجازه خواستند همراه با پيشنهادی که همراه اين تصميم بود يک فرد ديگر را برای نقش من جايگزين کنند. من نيز قبول کردم زيرا که ماهيت انجام يک کار خيلی مهم تر از حضور من يا هر بازيگر ديگری است مهم اين است که فيلم به پايان برسد. چه با حضور من چه بدون من"

وی در ادامه با تاکيد بر اين مسئله که هنوز هيچ اصلاعی از مرجی که چنين تصميمی را گرفته است ندارم می افزايد:

بارها خواستم تا نامه ای مبنی بر ممنوعيت کاری خود ببينم همان زمان که در مورد تاتر چنين تصميمی گرفته شد. نامه يا اعلام رسمی وجود نداشت.کسی با خود من تماس نگرفته بود که از ممنوعيت بگويد حتی در قضيه نمايش خشک سالی و دروغ محمد يعقوبی که اتفاق افتاد به سراغ حراست مرکز هنر های نمايشی رفتم . از انها خواستم که بنا به آن ممنوع کار بودم را نشانم دهند. اما در پاسخ گفتند اجازه چنين کاری را ندارند.وی در ادامه درمورد تصميمی که به صورت رسمی اعلام نشده چه تصميمی دارد می گويد:" چون هنوز نمی دانم با چه مرجعی رو به رو هستم و حتی نمی دانم اين تصميم به واقع متعلق به وزرات ارشاد است يا از سمت جای ديگر گرفته شده است .نمی دانم بايد از کجا به دنبال يافتن پاسخ و دليل باشم.و از انجا که خيال ميکنم در کشور قانون مداری زندگی ميکنم در حال حاضر مشغول تماس باکسانی هستم که شايد بتوانند اصل قضيه را برايم روش کنند و اگر بتوانم به مرجع اصلی برسم انگاه حتما از انها برای سوالاتم پاسخ خواهم خواست آن زمان است که نسبت به ممنوعيتی که برای من قائل شده اند از مراجع مرتبط و غير مرتبط دليل خواهم خواست. اما حالا ترجيح ميدهم به جای انتظار پشت در هايی که بسته اند منتظر بمانم."

باران کوثری در مورد ممنوعيت های مداوم خود و واحتمال مشکلاتی که در اينده گريبان گير کارهايش خواهد شد تصريح کرد:"دليلی نمی بينم بر اساس تصميم بدون مرجع رسمی خود را ممنوع الکار بدانم . من به کارم ادامه خواهم داد"

وی در مورد پيشنهاد های ديگرخود می گويد:" در حال حاضر علاوه برچند نمايش نامه ای که در دست دارم.دو پيشنهاد سينمايی نيز که قرار است برای جشنواره فيلم فجر اماده شود وجود دارد و من بايد انتخاب کنم. بدون شک با انتخاب يکی از انها يا به تمرين تاتر خواهم رفت يا بر سر صحنه فيلم برداری بر می گردم"

وی در پاسخ به اين که ايا کارگردانان اين پيشنهاد ها از موضوع ممنوع الکاری شما با خبر هستند بيان کرد:" بله همه خبر دارند.استعالم در مورد اين قضيه به عهده انان است."

باران کوثری در خاتمه تاييذ می کند ."هم اکنون به انتظار يافتن مرجعی هستم که اميدوارم از طريق رايزنی هايی که انجام داده ام پيدا کم.

اما اگر اين تماسها به نتيجه ای نرسيد مجبور خواهم بود از طريق مطبوعات به دنبال يافتن اصل ماجرا و پاسخ سوالاتم باشم.

***

کافه سينما اين خبر را در گفتگويی با قائم مقام اداره نظارت و ارزشيابی پيگيری کرده است:

کافه سينما- با متوقف شدن فيلمبرداری خسته نباشيد و تغيير بازيگر زن آن صحبت هايی در مورد ممنوع الکاری باران کوثری بر سر زبان ها افتاده. کوثری روز گذشته در گفتگويی به اتفاقات ماههای اخير و مشکلاتی که در راه فعاليت های هنری اش ايجاد شده واکنش نشان داده. برای پيگيری اين خبر و همچنينی تغيير بازيگر زن فيلم خسته نباشيد با مهدی عظيمی ميرآبادی قائم مقام اداره نظارت و ارزشيابی تماس گرفتيم. عظيمی درباره صحت ممنوع الکاری باران کوثری به کافه سينما گفت: معمولا اين موارد به خود بازيگر يا شخص مورد اشاره اعلام می شود، اگر چنين چيزی به ايشان اعلام نشده پس حتما مشکلی ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016