چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون مرکز امور زنان: محدودیت سنی صدور گذرنامه زنان مجرد، پیشنهاد دولت نبود

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواد، گفت: درلایحه تنظیمی از سوی دولت موضوع افزایش شرط سنی دریافت گذرنامه برای دختران مجرد و کسب اجازه ولی قهری یا حاکم شرعی مطرح نبوده است و دولت محدودیتی در صدور گذرنامه برای زنان مجرد بالای 18 سال یا افرادی که به حکم دادگاه رشید شناخته شده‌اند پیش بینی نکرده است.

پروین هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» ایسنا، افزود: خبر افزایش سن دختران مجرد برای دریافت گذرنامه به 40 سال و موکول کردن این امر به کسب اجازه ولی قهری یا حاکم شرع که درهفته گذشته به نقل از برخی اعضای کمیسیون امنیت مجلس مطرح شده بود، توسط این معاونت و از طریق نمایندگان و کمیسیون مجلس و معاون حقوقی رییس جمهور پیگیری شد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد لایحه گذرنامه همچنان در دستورکار کمیسیون امنیت مجلس قرار دارد و هنوز برای طرح در صحن ارسال نشده و تا زمانی که به تصویب نهایی نرسیده است گفتگوها و نظرات اعلام شده در جلسات به منزله مصوبه کمیسیون تلقی نمی‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هدایتی اظهار کرد: درلایحه تنظیمی از سوی دولت موضوع فوق مطرح نبوده است و بر اساس ماده 15 این لایحه محدودیتی در صدور گذرنامه برای زنان مجرد بالای 18 سال یا افرادی که به حکم دادگاه رشید شناخته شده‌اند پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کمیسیون مجلس حسب وظیفه و حقوق قانونی خود در حال بررسی لایحه می‌باشد و کلیه صاحبنظران نیز می‌توانند در این مرحله نظرات خود را از طریق شماره 33440070 به کمیسیون مربوطه ارسال نمایند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016