چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸ هزار متر به پیاده‌راه‌های تهران افزوده شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش 8 هزار و 604متر به طول پیاده‌راه‌های پایتخت، گفت: پیاده ‌روی مهم‌ترین روش برای مشاهده مکان‌ها و فعالیت‌ها و نیز کشف ارزش‌ها و جاذبه‌های نهفته در محیط زندگی شهری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود رنجبریان با تأکید بر ضرورت گسترش مسیرهای پیاده در فضاهای شهری، گفت: حاد شدن مشکلات شهری، آلودگی‌های زیست محیطی، دشواری‌های رفت و آمد، نا امنی راه‌ها، بحران مراکز تاریخی شهرها، اُفت کیفیت فضاهای شهری، مشکلات خرید و دسترسی به خدمات در شهرها و افزایش فشارهای روانی به شهروندان، جنبش کاهش حرکات موتوری و افزایش تحرکات پیاده را در جهان پدید آورده است.

وی زندگی پیاده در شهر را خمیر مایه اصلی شکل‌گیری اجتماعات انسانی، احساس تعلق و از آنِ خود دانستن محل زندگی دانست و اعلام کرد: همین امر باعث آرامش خاطر و تعادل روانی شهروندان و موجب وابستگی آن‌ها به محیط شهری می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رنجبریان سه اصل ارتقای ایمنی، سهولت در حرکت و لذت بردن از محیط را به عنوان سه ویژگی‌ تردد پیاده نام برد و با اعلام پیاده‌ روی به عنوان مکمل حمل و نقل ماشینی، تاکید کرد: احداث پیاده‌راه 17 شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا نیز با همین اهداف اجرا شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص 6/8 کیلومتر مسیری که نسبت به احداث پیاده راه های جدید در آن ها اقدام شده، خاطرنشان کرد: این پیاده‌راه‌ها در خیابان‌های ولنجک در شمال شهر، برادران شهید مظفر و صف در مرکز شهر، 15 خرداد شرقی، ناصر خسرو، صور اسرافیل و باب همایون و نیز کوچه مروی در محدوده بازار، شهید صابونیان و شهید احسانی در جنوب شهر و همچنین مسیر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر ری به اجرا در آمده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016