سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرمان ۵.۳ ريشتر لرزيد، گزارش هايی از زلزله کرمان

ايسنا ـ مدير روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از اعزام سه تيم ارزياب در پی وقوع زمين‌لرزه‌ ۵.۳ ريشتری در کرمان خبر داد.

حسين درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر وقوع زمين‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۳ ريشتر در اعماق درونی زمين در منطقه «کوهپايه» استان کرمان، گفت: اين زمين‌لرزه در ساعت ۱۶:۲۳ امروز در منطقه کرمان رخ داد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام اين خبر سه تيم ارزياب جمعيت هلال‌احمر استان‌کرمان برای تعيين ميزان خسارات احتمالی به محل حادثه اعزام شدند که هنوز اخباری از اطلاعات اين تيم مخابره نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بررسی وضعيت مناطق زلزله‌زده کرمان آغاز شد

ستاد حوادث غير مترقبه استانداری کرمان با اشاره به وقوع زلزله ۵.۳ و پنج ريشتری در چترود و مرکز استان کرمان گفت: بررسی وضعيت مناطق زلزله ‌زده آغاز شده و تاکنون هيچ ‌گونه گزارشی از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی دريافت نشده است.

مهندس محسن صالحی، در گفت‌و‌گو با ايسنا، افزود: ستاد بحران استان کرمان بلافاصله بعد از اين زمين لرزه ها فعال شده است و بيمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

اين زمين لرزه باعث ايجاد اختلال در تماس‌های تلفنی شهر کرمان شده است.

به گزارش ايسنا، زمين لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ريشتر ساعت ۱۶ و ۲۳ دقيقه عصر دوشنبه، کرمان را به شدت تکان داد.

عمق اين زمين لرزه ۵ کيلومتر و مشخصات جغرافيايی آن ۵۷.۲ درجه طول جغرافيايی و ۳۰.۵ درجه عرض جغرافيايی است.

***

زندگی در کرمان به روال عادی برگشت

اوضاع شهر کرمان پس از وقوع زلزله پنج ريشتری در حوالی کرمان عادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير، بلافاصله پس از وقوع زلزله شهروندان سراسيمه از ساختمان‌ها به معابر وارد شدند و در خيابان‌ها شاهد اجتماعات اندک شهروندان در جلوی مغازه‌ها و منازل بوديم.

با توجه به بررسی انجام شده کانون دقيق اين زمين‌لرزه در حال رصد شدن است و تاکنون خبری از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی گزارش نشده است.

هنوز از زلزله عصر امروز شهر کرمان ساعتی نگذشته، روند زندگی در شهر عادی است و شهروندان در حال تردد و انجام امور زندگی هستند.

قبل از زلزله پنج ريشتری کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ريشتر حوالی بخش چترود شهر کرمان را لرزاند و همچنين دقايقی پيش زلزله‌ای به قدرت سه ريشتر شهر هجدک مرکز بخش کوهساران شهرستان راور را نيز لرزاند.

خطوط ارتباطی در کرمان نيز به دليل وقوع زلزله اصلی و چندين پس لرزه به قدرت ۳.۵، ۳ و ۲.۵ ريشتر در کرمان و هجدک و چترود در حوالی کرمان با اختلال روبروست.

اعزام پنج اکيپ امداد هلال احمر به مناطق زلزله زده کرمان

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان کرمان گفت: در حال حاضر پنج اکيپ از جمعيت هلال احمر استان کرمان به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

"کاووس محمودی"، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير، با اعلام اين خبر اظهار کرد: کانون زلزله در روستای وامق‌آباد ما بين شهرستان‌های کوهپايه و شهداد کرمان است که لحظاتی بعد از وقوع زلزله دو اکيپ امدادی به مناطق اعزام شدند و سه اکيپ امدادی ديگر نيز هم به اين مناطق اعزام شده‌اند.

وی بيان کرد: با بررسی‌های اوليه تا کنون هيچگونه خسارت جانی گزارش نشده است و هم اکنون ستاد بحران در فرمانداری کرمان تشکيل شده است.

محمودی، گفت: نيروهای امدادی هم اکنون در مناطق زلزله زده مستقر هستند.

به گزارش ايسنا، زمين لرزه پنج ريشتری کرمان در ساعت ۱۶ و ۲۳ دقيقه و ۲۲ ثانيه به وقوع پيوست.

بررسی وضعيت مناطق زلزله‌زده کرمان آغاز شد

رييس ستاد حوادث غير مترقبه استانداری کرمان با اشاره به وقوع زلزله ۵.۳ و پنج ريشتری در چترود و مرکز استان کرمان گفت: بررسی وضعيت مناطق زلزله ‌زده آغاز شده و تاکنون هيچ ‌گونه گزارشی از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی دريافت نشده است.

مهندس "محسن صالحی"، در گفت‌و‌گو با ايسنا، افزود: ستاد بحران استان کرمان بلافاصله بعد از اين زمين لرزه ها فعال شده است و بيمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

اين زمين لرزه باعث ايجاد اختلال در تماس‌های تلفنی شهر کرمان شده است.

به گزارش ايسنا، زمين لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ريشتر ساعت ۱۶ و ۲۳ دقيقه عصر دوشنبه، کرمان را به شدت تکان داد.

عمق اين زمين لرزه ۵ کيلومتر و مشخصات جغرافيايی آن ۵۷.۲ درجه طول جغرافيايی و ۳۰.۵ درجه عرض جغرافيايی است.

***

وقوع ۲۷ پس لرزه در کرمان

از عصر روز دوشنبه تا ساعتی پيش ۲۷ زلزله در شهرستان کرمان اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات انسانی در بر نداشته است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشحجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير و به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری، از عصر روز دوشنبه و پس از زمين‌لرزه به بزرگی ۵ ريشتر در کرمان تاکنون ۲۷ زمين لرزه در شهرستان کرمان به وقوع پيوسته است.

بالاترين اين پس لرزه‌ها به قدرت ۳.۸ ريشتر است که در ساعت ۰۳ و ۵۱ دقيقه و ۴۲ ثانيه بامداد امروز اتفاق افتاده است.

کار بررسی روستاهای مناطق‌ زلزله‌زده شهرستان کرمان به پايان رسيده و تلفات انسانی در اين زلزله‌ها وجود نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016