چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۸درصد از موارد طلاق به دلیل اعتیاد یکی از زوجین است

تهران - یک پژوهشگر اعتیاد گفت: 68 درصد از موارد طلاق به دلیل وابستگی یکی از زوجین به مواد مخدر است.

ˈ شهلا کرمی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تحقیقات میدانی نشان می دهد که مردان معتاد 88 درصد در پدیده طلاق نقش دارند.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد زنان از سوی همسران معتاد خود دچار خشونت های فیزیکی و عاطفی می شوند، اظهار داشت: اعتیاد مرد به انزوا و دوری از همسر، عدم تعلق عاطفی، جر و بحث و درگیری، نزاع بین زن و شوهر منتهی می شود.

کرمی، تضعیف قوای جنسی را از دیگر تبعات اعتیاد مردان دانست که منجر به طلاق زوجین می شود.

این پژوهشگر اعتیاد گفت: مردان معتاد دچار افت برانگیختگی جنسی هستند که در کنار وضعیت فیزیولوژیک و روانشناختی آنان، موجب می شود نگرش ها و باورهای غیرمنطقی نسبت به روابط زناشویی خود پیدا کنند.

کرمی تصریح کرد بسیاری از مردان معتاد، مواد مخدر را در اختیار همسرشان می گذارند و وی را در دوراهی اعتماد و عدم اعتماد به شریک زندگی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه زنان، طلاق را بهترین راه برای رهایی از زندگی و تحمل با همسر معتاد خود می دانند، افزود: این راه می تواند برای برخی از آنان تبعات منفی در جامعه به همراه داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرمی، آموزش مهارت های زندگی، گسترش مراکز درمان اعتیاد مجاز و توانمندسازی زنان را مهم ترین عواملی دانست که می تواند در دوام زندگی زوجین تاثیر گذار باشد.

بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون حدود دو میلیون نفر شامل 270 هزار زن و یک میلیون و 730هزار مرد بصورت تفننی و دائم معتاد به مواد مخدر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016