چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از موفقیت در لندن،نقاشی‌های تبریزی به زوریخ می‌روند

صادق تبریزی برای برپا کردن یک نمایشگاه از نقاشی‌هایش به شهر زوریخ سوئیس می‌رود.

صادق تبریزی هنرمند نقاش و مبدع نقاشی‌خط در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نمایشگاهش گفت: من چند وقت پیش در نمایشگاهی در گالری "ایت" در لندن نمایشگاهی موفق برپا کرده بودم که همزمان با هفته هنر اسلامی در لندن بود.

وی در مورد هفته هنر اسلامی توضیح داد: امسال در لندن چهار نمایشگاه به مناسبت هفته هنر اسلامی برپا شد که یکی از آنها نمایشگاه 40 اثر من در گالری ایت بود. همچنین سه نمایشگاه دیگر با موضوع هنر اسلامی شامل بخش اسلامی ساتبی، بخش اسلامی کریستی و فریزآرت شو در لندن برپا شد.

وی افزود: در طول برپایی نمایشگاهم در لندن بسیاری از گالری‌دارهای اروپا از نمایشگاه بازدید کردند و به حق استقبال بسیار خوبی شد.

تبریزی در مورد نمایشگاهش در سوئیس توضیح داد:‌ یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه در لندن مدیر یکی از گالری‌های شهر زوریخ سوئیس بود که از کارها خوشش آمد و درخواست کرد که نمایشگاهی در زوریخ برپا کنم.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: برای رفتن به این کشور قصد دارم بخشی از آثار ترکیبی (کلاژ) و نیز نقاشی‌خط‌هایم را به سوئیس ببرم و امیدوارم آن نمایشگاه نیز مانند نمایشگاهم در لندن موفق باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



صادق تبریزی متولد سوم اسفند 1317 در تهران یکی از سرشناس‌ترین بنیان‌گذاران مکتب سقاخانه‌ای در نقاشی ایرانی، فارغ‌‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری داخلی از دانشکده هنرهای تزئینی است و تاکنون از او نمایشگاه‌های فردی و گروهی بسیاری در ایران، دوبی، فرانسه، سنگاپور، استرالیا، امریکا، چین، ایتالیا، انگلیس، کانادا، سوئیس، سوئد و چکسلواکی برگزار شده‌است.

اولین اثری که در تاریخ هنر معاصر ایران به نام نقاشیخط و با ارئه تکنیک‌هایی که بعدها به نقاشیخط مشهور شد و مورد استقبال گرفت، از آثار تبریزی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016