چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسیدپاشی در سلماس قربانی گرفت

خبرگزاری هرانا - یک شهروند آذری البته این باردرسلماس قربانی اسید پاشی شد. این بارهم یک زن با شوهرمطلقه، برسراختلاف ودرگیری خانوادگی با اسیدپاشی ازوی انتقام گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن رستم لو که قربانی اسید پاشی شده بود در بیمارستان شهرستان سلماس براثرشدت آسیبهای ناشی ازاسید پاشی جان خود را ازدست داد.

یکی از مسوولان بیمارستان شهرستان سلماس با مرکز پلیس تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد زنی به همراه پسرش، مردی را که مورد اسیدپاشی قرار گرفته به بیمارستان آورده و به آن‌ها مظنون شده و مانع خروج آن‌ها از بیمارستان شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی این تماس، ماموران فاطمه همسرمقتول و پسرش هادی را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل می‌کنند.

زن مقتول در تحقیقات اولیه عنوان می‌کند نمی‌داند چه کسی به صورت شوهرش اسید پاشیده و آن‌ها درمنزل نبودن وقتی که رسیدن با این صحنه روبرو شدن و احتمال دادن که دزد به منزل آن‌ها آمده است.

با به دست آمدن پاره ای اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و با دستور قضایی دادسرای سلماس، تحقیقات وی‍ژه‌ای از متهمان آغاز شد.

سرانجام در ادامه بازجویی‌های پلیسی، متهمان مدعی می‌شوند زن مقتول با اجیر کردن پسرش، نقشه اسیدپاشی را عملی کرده است.

در پی اعتراف فاطمه زن مقتول، هادی رستم لو پسر مقتول نیز به اسیدپاشی اعتراف کرده و گفته: از سوی مادرش اجیر شده است.

بنابراین گزارش، ۲ متهم پرونده با قرار قانونی از سوی دادسرای شهرستان سلماس به زندان شهرستان خوی منتقل شدند و تحقیقات تکمیلی از آن‌ها ادامه دارد.

عدم وجود قوانین حمایتی از زنان در مقابل خشونت خانگی در قانون اساسی کشور موجب پدیده‌ای به نام زنان همسرکش در کشور شده است و در سالهای اخیر تعداد پرونده‌های "زنان همسرکش" به مرز هشدار رسیده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016