چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا: بگوییم معتادان به سربازی نیایند، همه مردم معتاد می‌شوند

گاهی برخی افراد از هزینه‌های درمان و حتی سبدغذایی خانواده می‌کاهند تا قسط‌ های خود را پرداخت و LCDهای خود را به LEDتبدیل کنند.

ایلنا: فرمانده ناجا گفت: اعتیاد در نیروهای مسلح مشاهده می‌شود که طبق مقررات باید با آنان برخورد و آنان را اخراج کرد اما در سربازان وظیفه به تونلی بدل شده است که اگر بگوییم معتادان به سربازی نیایند همه مردم معتاد می‌شوند که این مشکلات و آسیب‌هایی است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل احمدی‌مقدم صبح چهارشنبه در چهارمین همایش علمی کاربردی بهداشت و درمان نیروهای مسلح با بیان اینکه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان شبیه فعالیت در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی است گفت: چرا که این حوزه‌ها دارای بیشترین مراجعه همگانی هستند.

وی با اشاره به توجه ویژه به سلامت گفت: اینکه خداوند شفا می‌دهد به این معنا نیست که بیمارستان نرویم تا خوب شویم.بلکه باید تمام دوره‌های درمان را طی کرد و با امید خدا بهبودی حاصل شود.

فرمانده ناجا با اشاره به پیشرفت‌های ستادکل نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان به اجرای طرح‌های حکمت و امام‌رضا (ع) اشاره کرد و گفت: با اینکه وضعیت ظاهری کارکنان و پرسنل بهبود یافته است اما شاهد افزایش مرگ و میر شاغلان هستیم.
وی با بیان اینکه میانگین سنی کارکنان نسبت به ۱۵ سال پیش کاهش یافته است گفت: در حال حاضر میانگین سنی کارکنان پلیس کمتر از ۳۰ سال است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با وجود کاهش میانگین سنی شاغلان در حال حاضر میزان مرگ و میر شاغلان در نیروی انتظامی سالانه بیش از ۲۰۰ تن است گفت: هر ساله شاهد افزایش این تعداد مرگ و میر هستیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش قیمت معالجات و هزینه‌های درمانی در کشور گفت: گاهی برخی افراد از هزینه‌های درمان و حتی سبدغذایی خانواده می‌کاهند تا قسط‌ های خود را پرداخت و LCDهای خود را به LEDتبدیل کنند.

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی زندگی باید شاخص‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد گفت: در صدد آن هستیم که چکاپ سالیانه‌ای را در تمام رده‌های پرسنلی الزامی کنیم تا علاوه بر تکمیل شدن شناسنامه سلامت کارکنان، به آنان خدمات ارائه شود.

احمدی‌مقدم با تاکید بر نظارت بر الگوی تغذیه پرسنل و همچنین تهیه امکانات ورزشی و رفاهی برای ماموران گفت: اعتیاد در نیروهای مسلح مشاهده می‌شود که طبق مقررات باید با آنان برخورد و آنان را اخراج کرد اما در سربازان وظیفه به تونلی بدل شده است که اگر بگوییم معتادان به سربازی نیایند همه مردم معتاد می‌شوند که این مشکلات و آسیب‌هایی است که باید برطرف شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه صرفا بهداشت در حوزه بهداری نیست گفت: بلکه باید در تمامی حوزه‌ها حتی چینش وسایل و فضای سبز نیز این قواعد بهداشتی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر سلامت جسمانی سلامت روانی نیز ارتقاء یابد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر سلامت جسمانی ماموران نیروهای مسلح گفت: به دلیل گران‌شدن هزینه درمان، ممکن است مردم به دلیل افزایش هزینه‌ها از خیر درمان بگذرند به همین دلیل باید به دنبال فرمولی برویم تا با ایجاد الگوی اقتصادی این مسائل را حل کنیم.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها استفاده پرسنل نیروهای مسلح از بیمارستان‌های سازمانی ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: باید به سمتی پیش برویم که هیچ هزینه درمانی از پرسنل دریافت نشود و پرسنل به صورت رایگان درمان شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016