چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات فرش دستباف امسال به قریب یک میلیارد دلار رسید

سمنان - نایب رییس اتحادیه کشوری فرش دستباف گفت: روند صادرات فرش در سال جاری رشد خوب 5/1 تا دو برابری دارد و امسال قریب یک میلیارد دلار فرش دستباف ایران به خارج صادر شد.
[صادرات فرش دستباف امسال به قریب یک میلیارد دلار رسید]

ˈمحمدعلی زرینه کفشˈ روز چهارشنبه در حاشیه همایش ˈاندیشه فرش در دانشگاهˈ در دانشکده هنر دانشگاه سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 90 از ایران قریب 450 میلیون دلار فرش دستباف به خارج صادر شد.

وی تبلیغات و شناساندن فرش دستباف ایران را برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی این هنر ایرانی بسیار موثر و ضروری خواند و اظهار داشت: مهمترین مشکل برای ایجاد گرایش در مردم به استفاده از فرش دستباف نبود شناخت لازم نسبت به این کالای باارزش است.

وی درعین حال استقبال مردم در داخل از فرش دستباف را بسیار خوب دانست و گفت: استقبال مردم از فرش دستباف نسبت به 10 سال قبل پنج برابر شده است و مردم شناخت و گرایش بهتری به فرش دستباف پیدا کرده اند.

زرینه کفش با بیان اینکه آمار دقیق از میزان تولید فرش دستباف در کشور وجود ندارد گفت: شمار بافندگان و فعالان در عرصه فرش دستباف در ایران نسبت به پنج تا شش سال قبل که شش میلیون نفر بود امروزه به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: برای معرفی بهتر فرش ایران که یک کالای بسیار مهم فرهنگی است باید جایگاه مرکز ملی فرش ایران به سازمان ارتقا یابد و دست اندرکاران صنعت فرش دستباف این انتظار را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند تا نسبت به این امر اقدام و پیگیری کنند.

نایب رییس اتحادیه کشوری فرش دستباف ایران به بیمه بافندگان فرش در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 500 هزار نفر از بافندگان فرش تاکنون در کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016