شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش سلامت روان به کاهش مسئولیت پذیری اجتماعی منجر شده است

ایلنا: رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت: کاهش سلامت روانی جامعه سبب کاهش مسئولیت پذیری اجتماعی شده است.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش حس مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: عدم واکنش مردم نسبت به درگیری های خیابانی و بی تفاوتی آنها ناشی از کاهش سلامت روانی اجتماعی است.

وی گفت:‌ رواج پدیده فیلمبرداری با موبایل در حوادث خیابانی و عدم دخالت افراد در درگیری ها را از دو منظر می توان بررسی کرد، اول اینکه شرایط اجتماعی به گونه است که اصطلاحا می گویند افراد دنبال دردسر نمی گردند و این یک هشدار جدی است که ناشی از بی تفاوتی مردم نسبت به رخدادهای پیرامون آنها است.

وی ادامه داد: مورد دوم این که مسئولیت پذیری اجتماعی نیز کاهش یافته است و افراد احساس می کنند فقط از طریق فیلمبرداری با موبایل و انتشار آن در وبلاگها، وب سایتها و شبکه های اجتماعی تنها مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند و همین است که فیلم یا عکس حادثه را منتشر می‌کنند و خود حاضر به مواجهه و درگیری نیستند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی افزود: هر چقدر به سرمایه های اجتماعی ارج نهاده شود، آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت و به طور طبیعی مسئولیت پذیری افزایش و بی تفاوتی کاهش می‌یابد.

وی گفت: مردم در مقابل حوادث خیابانی نگران این موضوع هستند که اگر وارد مجادله شوند ممکن است خود گرفتار سیستم قضایی و پلیسی شوند و اصطلاحا می گویند سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند.

موسوی افزود: اگر از مردم سوال هم کنید که چرا در مقابل حوادث عکس العملی نشان نمی دهید توجیهی برای کارشان نمی آورند و این یعنی که مردم در اجتماع زندگی می کنند اما اجتماعی فکر نمی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکید کرد: اگر نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند، سلامت روانی جامعه نیز افزایش خواهد یافت و افزایش سلامت روانی جامعه افراد را نسبت اتفاقات در جامعه حساس تر می کند و شرایط فعلی حاکم بر جامعه نشانه کاهش سلامت روانی است.

این مددکار اجتماعی تصریح کرد: اگر سلامت روان جامعه بیشتر شود شاهد روابط سالم تر در جامعه خواهیم بود و مردم به طور طبیعی نسبت به رفتارهای ناسالم پیرامون خود عکس العمل نشان خواهند داد.

وی گفت: اینکه در گذشته مردم نسبت به اتفاقات و درگیری های خیابانی واکنش نشان می دادند نشانه سلامت روان بیشتر بود و اگر هشداری در ارتباط با سلامت روان جامعه داده می شود نشانه این است که در آن جامعه رفتارهای اجتماعی توام با خشونت افزایش یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016