شنبه 25 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای طرح «غربالگری سلامت روان کودکان پیش دبستانی»

مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی با اعلام اجرای طرح «غربالگری سلامت روان کودکان پیش دبستانی» گفت: هدف از این طرح شناسایی نشانه‌های اضطراب در این کودکان است، چرا که اضطراب علت بروز بسیاری از اختلالات آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

آرزو ذکایی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از اجرای آزمایشی طرح «غربالگری سلامت روان کودکان پیش دبستانی» در برخی مهدهای کودک استان تهران در مقطع پیش دبستانی خبر داد.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در کنار طرح غربالگری انجام می‌شود، آموزش پیشگیری از کودک آزاری به والدین است.

به گفته مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی، شناسایی نشانه‌های اضطراب توسط تیمی متشکل از کارشناسان آموزش دیده بهزیستی از طریق پرسشنامه، مصاحبه، مشاهدات و ابزارهای روانشناسی انجام می‌شود.

به گفته وی پس از شناسایی کودکان سیستم اجرا انجام می‌شود و افراد واجد اختلالات اضطراب شناسایی شده به 10 مرکز مشاوره پیش بینی شده، معرفی می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ذکایی در ادامه تاکید کرد: افرادی که توانایی مالی مراجعه به مراکز مشاوره را ندارند، یارانه‌ای را تحت عنوان "یاری برگ" دریافت می‌کنند و در ادامه نیز سیستم پیگیری تا حصول سلامت کامل کودکان انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی، مهمترین عامل بروز نشانه‌های اضطراب در کودکان پنج تا شش ساله حاضر در مهدهای کودک "اضطراب جدایی از مادر" در ساعاتی است که به مهد کودک سپرده می‌شوند، البته باید گفت که اضطراب والدین نیز در این زمینه موثر بوده و به کودکان منتقل می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016