شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داستان‌های به‌جامانده از جاهد جهانشاهی در راه است

همسر جاهد جهانشاهی از انتشار آثار به‌جامانده از اين نويسنده و مترجم فقيد خبر داد.

نسرين توايانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ادبيات و نشر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، از آثار چاپ‌نشده‌ی جاهد جهانشاهی خبر داد و گفت: يک مجموعه‌ی داستان از جاهد زير چاپ است که داستان‌های خودش است. اما اين مجموعه عنوانی ندارد و جاهد معتقد بود که عنوان اين مجموعه خودش می‌آيد. اين کتاب در انتشارات نگاه زير چاپ است و اميدوارم به‌زودی منتشر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او درباره‌ی ديگر کارهای به‌جامانده از جاهد جهانشاهی گفت: او ترجمه‌ی کتاب ديگری را شروع کرده بود که چند صفحه‌ای بيش‌تر از آن را انجام نداده بود، بنابراين درباره‌ی آن نمی‌توانم صحبت کنم.

همسر جاهد جهانشاهی در ادامه اظهار کرد: جاهد اين اواخر مجموعه‌ای از مقاله‌های اقتصادی را ترجمه کرده بود که برخی از آن‌ها در روزنامه‌ی شرق و مهرگان منتشر شده بود و قرار بود مقاله‌ای ديگر از او در مهرگان منتشر شود. فکر می‌کنم اين مقاله‌ها را گردآوری کنم و به چاپ بسپرم.

توايانفر درباره‌ی ديگر آثار منتشرنشده‌ی جاهد جهانشاهی گفت: مقاله‌های زيادی از جاهد در زمينه‌ی ادبيات‌ و تئاتر‌، و همچنين داستان‌های کوتاهی - چه ترجمه و چه آثار خودش - باقی‌ است که می‌خواهم آن‌ها را چاپ کنم. کار‌های زيادی هست که دلم می‌خواهد برای جاهد انجام دهم، اما در اين مقطع نمی‌توانم و فکر می‌کنم اين کارها زمان‌بر است و بايد برای آن‌ها وقت گذاشت.

جاهد جهانشاهی ۲۳ آذرماه در حال کوهنوردی در درکه، بر اثر ايست قلبی از دنيا رفت.

جهانشاهی زاده‌ی سال ۱۳۲۵، عضو هیأت مؤسس انجمن منتقدان و نويسندگان خانه‌ی تئاتر و دو دوره عضو هیأت‌مديره‌ی اين انجمن بود.

از ترجمه‌های به‌جامانده از او اين عنوان‌ها هستند: «نمايش‌نامه‌ی رييس‌جمهور» توماس برنهارد، «نان سال‌های سپری‌شده» هاينريش بل، «مادر» برتولت برشت، «گزارش يک آدم‌ربايی» گابريل گارسيا مارکز، «کتاب دلواپسی» فرناندو پسوا، «زندگی برتولت برشت» و «در حال کندن پوست پياز» گونتر گراس.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016