یکشنبه 10 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشکلات اقتصادی آزمایشگاه‌ها را رو به تعطیل کشانده است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان گفت: سازمان تأمین اجتماعی از خرداد در تهران تاکنون هیچ‌گونه پرداختی به آزمایشگاه‌ها نداشته‌ است. مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت تجهیزات برخی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی را به تعطیل کشانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد وجگانی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین از تاریخ 26 تا 29 دی در تهران بر ضرورت تعامل میان آزمایشگاه و بالین تاکید کرد و گفت: عرصه خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی به عنوان عرصه‌ای مهم برای پزشکان مطرح است.

وی افزود: ارتباط میان پزشک و آزمایشگاه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. به همین خاطر تلاش شده با برگزاری گردهمایی‌های آموزشی بتوانیم این گفتمان را صمیمی‌تر برقرار کرده و و این تعامل را قوت ببخشیم.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این کنگره به صورت سالانه و با کیفیت بهتری برگزار شود و به ارتقای سطح علمی متخصصان علوم آزمایشگاهی بینجامد.

وجگانی با اشاره به 3 محور اساسی این کنگره مبنی بر مباحث علمی، مباحث مدیریتی و جاری آزمایشگاه‌ها و ارائه نتایج تحقیقات پژوهشگران گفت: اولین جشنواره دانشجویی نیز به منظور ارج‌نهادن و تشویق دانشجویان برگزیده در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی در کنار کنگره برپا می‌شود. به این منظور دانشجویان در 5 گروه کارشناسی علوم آزمایشگاهی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی، دکترای حرفه‌ای گروه پزشکی و دستیاری بالینی، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران در ادامه به گوشه‌ای از مشکلات مبتلا به جامعه آزمایشگاهیان اشاره و تاکید کرد: وزارت بهداشت باید قدم‌های اساسی در عرصه آموزش علوم آزمایشگاهی بردارد. حیطه آموزش دچار چالش جدی است و با تنگناهای بی‌شماری روبه‌روست.

وی افزود: فعالیت دانشجویان در بیمارستان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و دچار اشکال است.

وجگانی با بیان اینکه در مجموع حدود 5 هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند گفت: بخش عمده‌ای از این آزمایشگاه‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران افزود: این آزمایشگاه‌ها از لحاظ کمبود مسئول فنی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وجگانی درباره‌ مشکلات اقتصادی آزمایشگاه‌ها توضیح داد: آزمایشگاه‌ جزو معدود عرصه‌های خدمات پزشکی است که همه چیز در آن روشن است. اما متأسفانه اقتصاد آزمایشگاه‌ها در این میان گم شده است و با وجود افزایش حدود 3 برابری یک کیت تشخیصی از آزمایشگاه می‌خواهند با تعرفه‌های مصوب کار کند. حال باید پرسید مسئول آزمایشگاه چگونه باید این تفاوت قیمت را جبران کند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران از عملکرد بیمه‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی تأخیر در پرداخت دارد و از خرداد تا کنون هیچ گونه پرداختی به آزمایشگاه‌ها در تهران نداشته‌است.

بر اساس این گزارش پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین از تاریخ 26 تا 29 دی در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016