یکشنبه 10 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اداره بسیاری از روزنامه‌ها با روند فعلی افزایش قیمت کاغذ بعید است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل روزنامه رسالت گفت: برآورد می‌شود که کاغذ حتی اواخر امسال به قیمت بالای ۲ هزار و ۶۵۰ تومان خواهد رسید و اگر این روند ادامه پیدا کند، بعید می‌دانم بسیاری از روزنامه‌ها بتوانند خودشان را اداره کنند.

سید تقی پوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حال حاضر کاغذ با وضعیت موجود کمتر از 2 هزار و 650 تومان نیست و از یک طرف هم کاغذ ایرانی کیفیت مناسبی ندارد و قابل قبول چاپخانه‌ها نیست.

وی گفت: کاغذ ایرانی به دلیل اینکه ضخامت مناسبی ندارد باعث کاهش کیفیت انتشار روزنامه می‌شود.

مدیر عامل روزنامه رسالت با اشاره به وضعیت بد روزنامه‌ها تصریح کرد: با روندی که الان در تخصیص ارز و گشایش اعتبارات داریم، برآورد شخصی من این است که کاغذ در سال آینده و حتی اواخر سال جاری حتما بالای 2 هزار و 650 تومان خواهد رسید. اگر این روند ادامه پیدا کند، بعید می‌دانم بسیاری از روزنامه‌ها بتوانند خودشان را اداره کنند.

پوربخش ادامه داد: ما در روزنامه رسالت این وضعیت را داریم، یعنی وضعیتی است که ما سعی می‌کنیم خودمان را حفظ کنیم و روزنامه را همچنان منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم متولیان امر چه در وزارت ارشاد و چه در دولت چه راه‌کار مناسبی را می‌توانند پیش‌بینی کنند که نشریات از این بن‌بستی که هستند خارج شوند.

وی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ گفت: از سال 1364 که اولین شماره روزنامه رسالت منتشر شده تا دی‌ماه امسال 24 صفحه بوده است اما از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری تعداد صفحات روزنامه را به 16 صفحه کاهش داده‌ایم.

مدیر عامل روزنامه رسالت ادامه داد: اگر معاونت مطبوعاتی می‌توانست در زمینه کاغذ کمک بیشتری به روزنامه‌ها کند مشکل حل می‌شد. الان بیشترین هزینه مربوط به کاغذ است که نسبت به نیمه دوم سال گذشته تقریبا 3 برابر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پوربخش تصریح کرد: به عنوان مثال اگر کاغذ را در نیمه دوم پارسال 800 یا 900 تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر به 2 هزار و 650 تومان رسیده است.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم هزینه‌ها را به سمت تولید کاغذ ببریم و تعدیل قیمت داشته باشیم مشکلات رفع می‌شود.

پوربخش بیان کرد: بیشترین مشکل در این حوزه به دلیل مسائل مالی و ارزی است. همچنین یارانه پرداختی به روزنامه‌ها نیز مدتی است که کاهش پیدا کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016