یکشنبه 17 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 مرداد» 1200 نان بربری مهريه یک زن!، فارس
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکومان مهريه زندانی نمی شوند، محروميت اجتماعی به جای زندان

مهر - عضو هیأت رئيسه کميسيون قضايی و حقوقی مجلس با اشاره به بررسی تغييرات ماده دو قانون محکوميت های مالی گفت: در اين اصلاحيه اصل بر معسر بودن محکومان ديه و مهريه قرار گرفته و آنها زندانی نمی‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با مهر در اين باره گفت: يکی از دستور کارهای کميسيون قضايی و حقوقی مجلس بررسی اصلاح ماده دو قانون محکوميتهای مالی می باشد. در حال حاضر گروهی از کارشناسان معتقدند اين ماده نياز به تغييراتی دارد و در آن بين معسر و غير معسر بايد تفکيک قائل بود.

وی افزود: بخشنامه رئيس قوه قضائيه نيز در اين زمينه کارساز نبود و درباره آن قضات تفسيرهای متفاوتی را بيان کرده و اجرای يک رويه را شاهد نبوديم. به همين خاطر بهترين راهکار اصلاح اين ماده قانونی بود تا يک رويه ثابت به وجود بيايد و افراد معسر هم به زندان فرستاده نشوند.

نماينده مردم تيران و نجف‌آباد ادامه داد: در اين تغييرات، بين محکومان مهريه و ديه و محکومان چک تفاوت وجود دارد. درباره محکومان مهريه و ديه اصل بر اعسار است و محکوم به زندان نمی رود. البته برای او محروميتهای اجتماعی درنظر گرفته می شود. حال آنکه شاکی نيز می تواند ايسار محکوم را ثابت کند. در مورد محکومان چک نيز اصل بر ايسار است. به همين خاطر محکوم می رود زندان تا اعسار او در زندان ثابت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016