چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
4 شهریور» حضور بازیگران افغانی در فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب»
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خروج بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر افغان از کشور در سال ۹۲

ایلنا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از خروج بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر افغان در سال ۹۲ خبر داد و گفت: حفظ کرامت انسانی در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، علی عبدالهی در هجدهمین جلسه کمیسیون سه جانبه برنامه مشترک بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغانی، با بیان اینکه اتباع افغان بسیار باهوش، با استعداد و دارای پشتکار و ذکاوت بالا هستند، گفت: ایستادگی و مقاومت آن‌ها همواره تحسین برانگیز بوده و ما به اتباع افغان همواره به عنوان مهمانانی عزیز نگاه کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه شاید تعداد کمی از این مهاجران و پناهندگان مرتکب خلاف شده باشند لذا نمی‌توان این موضوع را به همه تعمیم داد، بیان داشت: بنا بر تکلیف انسانی و تعهدات اخلاقی از این میهمانان پذیرایی کردیم چرا که بر این باوریم اگر هر یک از آن‌ها آسیب ببیند سایرین نیز آسیب خواهند دید. بر همین مبنا سعی کردیم شرایط سخت جامعه افغانستان را درک کنیم و پناهندگان این کشور را با مهربانی پذیرا باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالهی با بیان اینکه بهترین راه حل مشکل پناهندگان بازگشت داوطلبانه آنهاست، گفت: باید با همکاری و کمک همه کشور‌ها مقدمه بازگشت آن‌ها به کشورشان فراهم شود. بازگشتی که همراه با حفظ کرامت انسانی باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید زیر ساخت‌های اسکان، اشتغال، آموزش و پرورش، بهداشت و حرفه آموزی از سوی دولت افغانستان تا حدودی فراهم شود تا هر چه بیشتر بازگشت این مهاجرین تسهیل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: طبق جدول زمانبندی مشخص شده در سال ۹۲ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر مهاجر و پناهنده افغان بایستی به کشورشان بازگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016