چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو قانون حذف کنکور کذب است

ایلنا: رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: لغو قانون حذف کنکور صحت ندارد زیراهنوز درصحن علنی مجلس به تصویب نرسیده است.

رضا صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگارایلنا بابیان این مطلب گفت: قانون حذف کنکورهنوز حذف نشده است و باید مراحل قانونی خود را طی کند.

وی باتاکیدبراینکه قانون حذف کنکور نیاز به رای نمایندگان دارد، افزود: قانون حذف کنکور بایددرصحن علنی مجلس مورد بررسی قراربگیرد ودرصورتی که نمایندگان به آن رای ندهند این قانون حذف نخواهدشد.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس خاطرنشان کرد: اینکه برخی رسانه‌ها خبر از لغو قانون حذف کنکور داده‌اند سلیقه رسانه ایشان است و ما معمولا هیچ کاری دراین زمینه نمی‌توانیم بکنیم زیرا آن مطلب را که ما می‌گوییم به سلیقه خودشان انعکاس می‌دهند.

صابری بااشاره به طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو تصریح کرد: در پیش نویس اولیه طرح با توجه به جلساتی که با وزارتخانه‌های وزارت بهداشت، آموزش و سازمان سنجش داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که باید طرح جدیدی جایگزین قانونی شودکه در سال ۸۶ مصوب شده بود.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس بابیان اینکه تلاش داریم طرح جدید جامع سنجش و پذیرش دانشجو را در مجلس به تصویب برسانیم، افزود: اگراین طرح به تصویب برسد قانون حذف کنکور حذف می‌شود در غیر این صورت‌‌ همان قانون قبلی سال ۸۶کماکان اجراخواهدشد.

وی در مورد اینکه طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو چه زمانی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اگر بتوانیم هفته آینده دوفوریت این طرح را در مجلس به تصویب برسانیم در یک فاصله زمانی کوتاهی آن را به صحن می‌بریم اما اگر دو فوریت آن تصویب نشود بایک فوریت به طور حتم زمان بیشتری می‌برد.

صابری با تاکید براینکه تلاش بر این است که همین امسال تکلیف را روشن کنیم، افزود: ‌ تکلیف کنکور ۹۳ باید هر چه زود‌تر روشن شود تا دانش آموزان بتوانند تصمیم بگیرند وبدانند که قاعده این کنکور چیست.

وی به محتوای طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو اشاره کرد و افزود: در این طرح شکل کنکور تغییر پیدا کرده و از قالب واحد به چند قالبی تبدیل شده است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس افزود: اعتقاد ما بر این است که شکل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تغییر کرده است به گونه‌ای که در برخی رشته محل‌ها دیگر رقابتی وجود ندارد.

صابری ادامه داد: دراین طرح جدید کاری را که امسال سازمان سنجش عملیاتی کرده است به عنوان یک رویه قرار می‌دهیم که براساس آن دانش آموزان تنها با سابقه تحصیلی و کارنامه خود به دانشگاه مراجعه و ثبت نام می‌کنند.


وی با اشاره به رویه دومی که در طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو وجود دارد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در نزدیک به ۵۰ درصد رشته محل‌ها رقابت پرحجمی وجود ندارد قائل به این هستیم که علاوه بر سابقه تحصیلی، برگزاری یک کنکور آسان نیز به آن اضافه کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس کمیته آموزش عالی مجلس افزود: ‌ دراین کنکور آسان دیگر نباید از دروس تخصصی از دانش آموزان امتحان بگیریم بلکه چند درس عمومی همانند ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و بینش اسلامی کفایت می‌کند و دیگر نیازی به این نیست که دانش آموز شیمی، فیزیک، اقتصاد امتحان بدهد.

صابری همچنین با اشاره به رویه سوم در طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو تصریح کرد: این رویه که حدود ده درصد دانشجویان جامعه را شامل می‌شود در مورد آن‌ها قائل به این هستیم که برای آنها یک کنکور تخصصی علاوه بر اعمال سابقه تحصیلی و برگزاری آزمون عمومی نیازاست.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید براینکه تکلیف قانون قبلی باید روشن شود،افزود: زیرا سازمان سنجش اعلام می‌کند که دیگر قانون قبلی قابل اجرا نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016