سه شنبه 17 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرمی صدای همايون شجريان در شب سرد کنسرت "آئينه‌ها"

ايسنا ـ همايون شجريان در قالب گروه «سياوش» کنسرت «آئينه‌ها» را در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه سال جاری در قزوين بروی صحنه برد.

در اين کنسرت که به تهيه کنندگی «سعيد رضا کيائی» (تهيه کننده با سابقه و بومی قزوين) در سالن نمايشگاه بين المللی اين شهر بروی صحنه رفت، گروه در دو بخش «مقام اصفهان» و «دستگاه نوا» برنامه‌اش را اجرا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخش اول که با خيام خوانی همايون آغاز شد، «مهتاب»، «خداوندان اسرار» و «جانی و صد آن» آثاری بودند که به آهنگسازی «سهراب و کيخسرو پور ناظری» با اشعاری از حافظ و مولانا و خيام اجرا شدند تا در ابتدای اجرا، سالن محل برگزاری برنامه با سکوتی دلنشين شاهد هنرنمايی گروه باشد.

پس از پايان اين بخش و در شروع بخش دوم، تار و سنتور به ارکستر اضافه شدند تا گروه با انرژی بيشتری به اجرای پارت دوم برنامه اش بپردازد.

«نگار»، «ساز و آواز» و «آئينه ها» آثار بعدی بودند که با امرزی فراوان نوازنده‌ها در سالن اجرا شدند و همين انرژی بالا باعث شد جمعيت حاضر بارها در بين تک نوازی‌های نوازنده‌ها، به تشويق‌های ممتد آنها اقدام نمايند.

تک‌نوازی کمانچه و دو نوازی کمانچه و سنتور بخش‌های پر هيجان بعدی بودند که درک متقابل نوازنده‌های اين ساز‌ها را به خوبی عيان کرد. «از عشق» و «هفت دريا» هم بخش‌های انتهايی اجرا گروه بود که پس از آن اعضای گروه همه با هم در جلوی سن حاضر شدند و به همه جمعيت سالن ادای احترام کردند تا حاضرين به صورت ايستاده دقايقی را به تشويق آن‌ها بپردازند.

حاشيه‌ها:
همايون نصيری، نوازنده سر‌شناس سازهای کوبه‌ای کشور در اين برنامه نقش به سزايی را برای گروه ايفا کرد و با توجه به تجربه بالايش در اجراهای صحنه‌ای، يکی از نقاط قوت اين برنامه به شمار می‌آمد. اين نوازنده به همراه گروهش «دارکوب» قرار است روز ۱۶ اسفند در برنامه‌ای ويژه و کنسرتی بزرگ در برج ميلاد بروی صحنه برود.

محمد حسين توتونچيان (مدير اجرايی کنسرت و مدير عامل موسسه ققنوس)، از اعزام تيم اختصاصی صدابرداری و نور‌پردازی در اين برنامه خبر داد که همگی از تهران و به همراه گروه به اين برنامه آمده بودند تا اين اجرا بدون هيچ کم و کاستی برای هموطنان قزوينی برگزار شود.

گروه نوازنده‌های اين برنامه را چهره‌هايی چون: حسين رضايی نيا (دف و سازهای کوبه‌ای)، همايون نصيری (سازهای کوبه‌ای)، اصغر عربشاهی (تار)، مهيار طريحی (سنتور)، آييم مشکاتيان (تنبک و کوزه)، حميد خوانساری (عود)، داريوش آذر (کنترباس) و سهراب پورناظری (تنبور و کمانچه) تشکيل داده بودند.

استقبال اهالی قزوين از اين برنامه در حالی که شب‌های اجرای برنامه به شدت سرد بود، به طرز جالب توجهی بالا بود و عده زيادی نيز که قادر به تهيه بليت برنامه نبودند خواستار تمديد آن در آينده‌ای نزديک شدند.

گروه بعد از اجراهای هر شب به يکی از رستوران‌های سنتی قزوين برای صرف شام دعوت می‌شد و با غذاهای محلی قزوين پذيرايی می‌شد. اين بخش از برنامه جزو پرطرفدار‌ترين بخش‌های آن از سوی نوازنده‌ها و اعضای گروه بود که در اين بين استقبال از غذاهای محلی قزوين از قبيل «قيمه نثار» و «ماست کباب» بيش از بقيه بود!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016