چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلم جديد جعفر پناهی در جشنواره برلين اکران شد

فيلم جديد جعفر پناهی با عنوان «پرده‌ بسته» شامگاه سه‌شنبه در بخش رقابتی جشنواره برلين نمايش يافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «پرده‌ بسته» که در ميان ۱۹ فيلم نامزد خرس طلای برلين حضور دارد، با بازی «کامبوزيا پرتوی» و «مريم مقدم» روز گذشته برای اولين‌بار به روی پرده رفت. کامبوزيا پرتوی، فيلمنامه‌نويس و کارگردان ايرانی، سازنده آثاری چون «گلنار» و «گربه آوازه‌خوان»، سال ۸۳ نيز با فيلم «کافه ترانزيت» از جشنواره فيلم فجر سيمرغ بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر زن (با بازی همسرش) را گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فيلم که تدوين آن توسط پناهی انجام شده بود، همچنين سال ۲۰۰۷ نماينده ايران در رقابت اسکار بود. حال پس از چند سال پرتوی در فيلم پناهی علاوه بر بازی، دستياری کارگردان را برعهده داشته است. پرتوی همچنين نگارش فيلمنامه‌هايی چون «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «ديشب باباتو ديدم آيدا»، «شب» و «هر شب تنهايی» را در کارنامه دارد.

بنا بر اطلاعات منتشرشده ازسوی خبرگزاری رويترز، «پرده‌ بسته» يک اثر داستانی و تجربی پس از مستند «اين يک فيلم نيست» از پناهی محسوب می‌شود و بيشتر روايت فيلم در ويلايی در کنار دريا رقم می‌خورد.

فيلم ماجرای يک مرد نويسنده (کامبوزيا پرتوی) است که با خروج از شهر، به ويلايش در شمال پناه می‌برد و پس از ورود به ويلا، پرده‌ها را می‌کشد و ارتباط خود را با دنيای بيرون قطع می‌کند. در حالی که به دنبال آن يک مرد و زن جوان که در حال فرار از دست پليس هستند، ناگهان وارد خانه می‌شوند.

نويسنده در ادامه فيلم همواره در جدال ميان واقعيت و تخيل است. لايه‌های واقعيت در فيلم با ورود خود پناهی به فيلم قوت می‌گيرد و در صحنه‌هايی چند پوستر از فيلم‌های ساخته شده توسط وی از جلوی دوربين عبور می‌کند. در صحنه‌ای از فيلم نيز پناهی به کنار دريا می‌رود و اينگونه به نظر می‌آيد که قصد خود کشی دارد.

نمايش اين فيلم در رسانه‌های غربی نيز بازتاب‌هايی داشته که در آن‌ها، به جنبه‌ها و تفسيرهايی سياسی اشاره و توجه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016