چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابتلای سالانه ۲۵ هزار نفر به سالک

• انجمن علمی بهداشت محيط به عنوان دومين انجمن مهم کشور پس از انجمن بهداشت ايران تاسيس شد و در ۳۰ سال گذشته منشاء خيرات زيادی در خصوص بهداشت محيط بوده است.


ايلنا: رييس انجمن علمی بهداشت محيط ايران گفت: مديريت و دفع مطلوب زباله از ابتلای سالانه ۲۵ هزار نفر به سالک جلوگيری می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، عليرضا مصداقی نيا در چهارمين جشنواره ملی بهداشت محيط با بيان اين مطلب، گفت: سالک امروز يک معضل بزرگ اجتماعی در کشور است و سالانه بيش از ۲۵ هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند که اگر بهداشت محيط با دفع مطلوب زباله‌ها رعايت شود اين بيماری قابل پيشگيری است.

وی مديريت پسماند‌ها را دومين عامل مهم کنترل بهداشت محيط کشور دانست و اظهار داشت: پديده آلودگی هوا، بيماری‌های منتقله از محيط و آب، مواد زائد جامد در محيط و آلاينده‌های زيست محيطی، علاوه بر اينکه هزينه‌های زيادی به کشور تحميل می‌کنند عامل بسياری از امراض ناشی از محيط هستند و منجر به گسترش بيماری‌های غيرواگير شده‌اند.

رييس دانشکده بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته ما مشکلات منابع و ساير مشکلات بين بخشی را درک می‌کنيم ولی بايد برای اين معضلات چاره‌ای انديشيد.

مصداقی نيا ادامه داد: انجمن علمی بهداشت محيط به عنوان دومين انجمن مهم کشور پس از انجمن بهداشت ايران تاسيس شد و در ۳۰ سال گذشته منشاء خيرات زيادی در خصوص بهداشت محيط بوده است.

وی نمايه مجله اين انجمن در ISI، چاپ کتاب‌های مختلف بهداشت محيط، ايجاد ۸ انشعاب از رشته بهداشت محيط در بورد محيط، برگزاری ۱۵ همايش سالانه بهداشت محيط در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کمک‌های زياد به توسعه بهداشت محيط در کشور را مهم‌ترين اقدامات اين انجمن در سال‌های گذشته برشمرد و گفت: ۵ رشته از اين ۸ رشته انشعاب بهداشت محيط که در حوزه بهداشت محيط مهم‌تر هستند و به تصويب شورای عالی برنامه ريزی وزارت بهداشت رسيده‌اند عبارتند از: مديريت پسماند، مديريت بهره برداری از تاسيسات شهری، بهداشت پرتو‌ها، سم شناشی و رشته DRPH که در مقطع کار‌شناسی ارشد به تصويب رسيده‌اند.

وی افزود: درصدد هستيم رشته‌های آلودگی هوا و زمين‌شناسی و بهداشت محيط را هم در آينده مصوب کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016