چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراجعه به اسناد هویتی از سال آینده الکترونیک می‌شود

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اتمام آرشیوالکترونیکی 120 میلیون سند هویتی ایرانیان، از اوایل سال آینده مراجعه به اسناد هویتی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ سازمان ثبت احوال کشور با نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از تکنولوژی، فصل نوین سازی خود را پشت سر می‌گذارد گفت: سازمان ثبت احوال در آینده تبدیل به سازمانی تمام الکترونیک خواهد شد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: اسناد هویتی در گذشته به صورت دست‌نویس صادر می‌شد اما امروزه صدور تمامی اسناد هویتی در سراسر کشور و حتی برای ایرانیان خارج از کشور نیز مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و به صورت الکترونیکی می‌باشد.

ناظمی اردکانی در ادامه گفت: با اتمام آرشیوالکترونیکی 120 میلیون سند هویتی ایرانیان، از اوایل سال آینده مراجعه به اسناد هویتی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اتخاذ ساز و کارهای علمی، دقیق و تعریف شده، ثبت وقایع حیاتی در کشور بالای 97 درصد است و این آمار برای ولادت نزدیک به 99 درصد و برای فوت حدود 95 درصد می‌باشد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: ساز و کارهای اتخاذ شده برای ثبت وقایع حیاتی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار بالاتر است.

ناظمی اردکانی ادامه داد: آمار و اطلاعات جمعیتی به روز وکاملا دقیق هر ماه در اختیار مدیران و مسوولین کشور قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت ادامه روند فعلی جمعیت ایران در چند دهه آینده کاهش می‌یابد گفت: اطلاعات آماری توسط سازمان ثبت احوال در اختیار مسوولین قرار گرفت و سیاست‌های جمعیتی که تا چندی پیش کاهشی بود، تغییر کرد و تبدیل به سیاست‌های افزایش جمعیت شد.

رییس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در کشور جمعیتی سیال وجود دارد که از روستاها به شهرهای کوچک و از آنجا به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند، گفت: برای اندازه‌گیری این جمعیت سیال، قانون ثبت تغییر کدپستی وجود دارد و اگر ایرانیان هرگونه تغییر آدرس و کدپستی جدید خود را به ثبت احوال ارائه دهند به راحتی می‌توان میزان جمعیت مکان محور را نیز اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر صندوق جمعیت ملل متحد بتواند تجربه‌ای در خصوص ثبت تغییر کدپستی از کشورهای همسایه و منطقه را در اختیار سازمان ثبت احوال قرار دهد از این امر استقبال خواهیم کرد.

ناظمی اردکانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها گسترش و عمق بیشتری پیدا کند و ایران نیز از تجربیات سایر کشورها بتواند استفاده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016