یکشنبه 13 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال تغيير نام خانه‌ سينما به خانه ‌سينمای جمهوری اسلامی

هاشمی: جامعه صنفی تهيه‌کنندگان سينمای ايران بايد در خانه‌سينما حضور پيدا کند
رئيسيان: هر پيشنهادی درباره خانه‌سينما بايد به رای و نظر همه افراد برسد و هر اتفاقی که می‌افتد بايد به رای نظر و تمامی افراد برسد

ايلنا: در روزهای آينده؛ خانه سينما بازگشايی می‌شود و صنوف دوباره در خانه سينما گردهم خواهند آمد اما آنچه که در اين ميان مهم است بحث صنف تهيه‌کنندگان سينمای ايران است. هم اکنون دو صنف شورای عالی سينما و مجمع صنفی تهيه‌کنندگان سينمای ايران فعال هستند و جای اين سوال مطرح است که کدام صنف در خانه سينما حضور پيدا می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد ضياء هاشمی(رئيس جامعه صنفی تهيه‌کنندگان سينمای ايران) در گفتگو با خبرنگار ايلنا؛ درباره اين مسئله گفت: در خانه سينما بايد صنوف قانونی حضور داشته باشند و در بين تهيه‌کنندگان سينما ما تنها صنف قانونی هستيم که ثبت شده‌ايم و می‌توانيم فعاليت کنيم و تهيه‌کنندگان سينما را نمايندگی می‌کنيم.

وی هميچنين درباره اضافه شدن نام جمهوری اسلامی ايران به پسوند نام خانه سينما گفت: در مجامع بين‌المللی نام ايران با نام جمهوری اسلامی ايران هم رديف و مترادف است و تفاوتی با يکديگر ندارند اما متاسفانه در خارج از کشور بعضی گروه‌های معاند از اين نام سوء استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با حذف نام جمهوری اسلامی ايران نام ايران را برای خود گروگان بگيرند و مصادره کنند و درج نام جمهوری اسلامی در پسوند نام خانه سينما از مصادره اين نام جلوگيری می‌کند.

همچنين عليرضا رئيسيان(کارگردان سينمای ايران و رئيس اسبق کانون کارگردانان سينمای ايران) نيز درباره بحث‌هايی که پيرامون اساسنامه مطرح شده، گفت: هر پيشنهادی درباره خانه سينما بايد به رای و نظر همه افراد برسد و هر اتفاقی که می‌افتد بايد به رای نظر و تمامی افراد برسد نه اينکه فقط يک طرف بر اين امر اصرار داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی جلساتی برگزار می‌شود که گروهی به نمايندگی از يک جمع در آن حضور پيدا می‌کنند بايد بحث‌های اقناعی صورت بگيرد و دو طرف همديگر را قانع کنند نه اينکه فقط رای گيری انجام شود.

رئيسيان افزود: خانه سينما نمايندگان خود را معرفی کرده است و نمايندگان سازمان سينمايی نيز معرفی شده‌اند. بحث‌های خوبی درباره اساسنامه صورت گرفته و اتفاقات مثبتی افتاده است حال اگر جزئياتی وجود دارد بهتر است به بعداز بازگشايی خانه سينما و برگزاری مجمع عمومی موکول شود و بهتر است در اين مقطع بحث‌های را مطرح نکرد که ثمری ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016