یکشنبه 13 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيح شمقدری درباره‌ی نام "خانه‌ سينمای جمهوری اسلامی ايران" و انتقادهايش

ايسنا ـ رييس سازمان سينمايی با اظهار تأسف از اينکه بعضی از اعضای هيات اصلاح اساسنامه خانه سينما، شرط مصاحبه نکردن را رعايت نکرده‌اند، پيشنهاد اضافه شدن «جمهوری اسلامی ايران» به نام خانه سينما را به دليل جلوگيری از سوء‌استفاده بعضی مجامع بين‌المللی و تشکيلات وابسته به بعضی از افراد اپوزيسيون برانداز خارج‌نشين، از نام اين تشکل دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد شمقدری - رييس سازمان سينمايی - در خصوص اظهارات روزهای اخير از سوی تنی چند از اعضای هیأت تدوين اساسنامه خانه سينما توضيح داد: همه ما علاقه‌منديم وضعيت تشکل قانونی جامعه اصناف سينمايی ايران به مراحل پايان خود برسد. اين اشتياق نبايد باعث زايمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص الخلقه‌ای خواهيم بود. بنابراين بايد با متانت و دقت و به دور از هيجانات لحظه‌يی مراقبت کرد که هم فرآيندهای قانونی به خوبی حل شود.

رييس سازمان سينمايی در ادامه يادآور شد: در حال حاضر اساسنامه «جامعه صنفی سينمايی» هم در مسير ثبت و تصويب قرار دارد که در آن اساسنامه نامی از خانه سينما نيامده اما در اساسنامه‌ای که توسط هيات هفت‌نفره رييس محترم جمهوری تدوين شده، پيشنهادی مطرح است که نام اين تشکل «خانه سينمای جمهوری اسلامی ايران» باشد.

وی خاطرنشان کرد: دليل استفاده از اين نام به خاطر آن است که در بعضی مجامع بين‌المللی و در تشکيلات وابسته به بعضی از افراد اپوزيسيون برانداز خارج‌نشين، از نام «خانه سينما» در راستای اهداف خلاف منافع ملی کشورمان سوء استفاده می‌شود.

شمقدری در پايان با اظهار تأسف از اينکه بعضی از اعضای هيات هفت نفره، شرط مصاحبه و اظهار نظر نکردن را تا پايان کار و به نتيجه رسيدن آن رعايت نکرده‌اند، اين اقدام را دليل اصلی بروز حاشيه‌های اخير دانسته است و گفت: باز هم پيشنهاد می‌کنيم ديگر کسی در کم و کيف موضوع صحبتی نکند که در اين صورت قطعاً کار به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد. معتقدم در اين مرحله کار به اتمام رسيده و تصميم در موارد مورد اختلاف به مراحل بعدی که در سير قانونی قرار می‌گيرد، واگذار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016