چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران از مرز ۱۱۰۰ دوربین کنترلی گذشت

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه تهران از مرز 1100 دوربین کنترلی و نظارتی گذشته است، گفت: تمرکز سال آینده، موضوع عبور از چراغ قرمز و بازگرداندن قانون به خطوط عابر پیاده است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس بهروز روز چهارشنبه با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا تمرکز خود را بر کنترل و نظارت تصویری و الکترونیکی بزرگراه‌ها بگذاریم، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون تمام بزرگراه‌های شهر تهران تحت پوشش دوربین‌های کنترلی هستند و هر بزرگراه جدیدی که می‌خواهد احداث شود، پیش از افتتاح در آن دوربین‌های مورد نظر نصب می‌شود.

به گفته وی، شهر تهران هم‌اکنون از مرز 1100 دوربین کنترلی و نظارتی گذشته است و در بخش دوربین‌های سرعت‌سنج نیز پوشش 50 تا 60 درصدی بزرگراه‌ها را داریم.

بهروز، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه سال آینده قطعا تمرکز در خصوص عبور از چراغ قرمز بوده و تلاش خواهیم کرد قانون را به خطوط عابر پیاده بازگردانیم، گفت: هم‌اکنون 34 تقاطع در پایتخت به دوربین‌های کنترل چراغ قرمز مجهز هستند که تا پایان سال جریمه این دوربین‌ها به صورت ارشادی خواهد بود و از ابتدای سال آینده خودروهایی که از چراغ قرمز عبور کرده و یا به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، به در منازل متخلفان ارسال می‌شود.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شمار تقاطع‌هایی که به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مجهز می‌شوند، به 150 تقاطع افزایش خواهد یافت.

بهروز با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام خروجی‌های محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های کنترلی مجهز شده‌اند، گفت: بدین ترتیب دیگر هیچ‌گونه ورود غیرمجازی به محدوده طرح ترافیک از طریق خروجی‌ها صورت نمی‌گیرد که فعلا تا پایان سال جریمه این ورودی‌ها به صورت ارشادی بوده و از سال آینده جریمه متخلفان به در منازل آنها ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از برنامه جدی شهرداری تهران برای نصب دوربین در مبادی طرح زوج و فرد خبر داد و گفت: قطعا تا شش ماهه نخست سال آینده، 130 دستگاه دوربین در مبادی طرح زوج و فرد نصب خواهد شد که بدین ترتیب کنترل این محدوده نیز مانند طرح ترافیک الکترونیکی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نصب دوربین‌های کنترلی در تونل‌های توحید و نیایش گفت: علی‌رغم حوادثی که در اوایل افتتاح تونل توحید داشتیم، هم‌اکنون باید بگوییم یکی از امن‌ترین معابر پایتخت، تونل توحید است و از سوی دیگر با افتتاح تونل نیایش نیز آمارها نشان می‌دهد کم‌ترین حادثه را در تونل نیایش داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در هر جهت تونل توحید چهار دوربین کنترل سرعت و سه دوربین کنترل خط اضطراری در حال فعالیت است که این میزان در تونل نیایش در هر جهت شش دوربین کنترل سرعت و شش دوربین کنترل خط اضطراری است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران به صدور مجوزهای روزانه طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: امسال روزانه 10 هزار آرم طرح ترافیک در بین متقاضیان توزیع شد که آمارها نشان می‌دهد در سال جاری، 330 هزار خودرو از طریق مجوزهای روزانه یا هفتگی وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند که این امر تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر و تخلفات ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داشت.

بهروز تاکید کرد: در سال آینده نیز این مجوزها با دو نرخ صبح تا ساعت 10 و بعد از ساعت 10 در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد با اجرایی شدن طرح‌های ترافیک روزانه و هفتگی، تقاضا برای طرح‌های سالانه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران به آمار ورود به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه حدود دو تا سه هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک صورت می‌گیرد که با نصب دوربین در خروجی‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک به حداقل ممکن برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهروز، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران

بهروز با اشاره به اینکه باید سقف مجوز صدور آرم‌های طرح ترافیک روزانه برداشته شود، گفت: هم‌اکنون در شهری مانند لندن، قیمت‌گذاری روزانه برای محدوده طرح ترافیک صورت می‌گیرد، به شکلی که رانندگانی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، 24 ساعت مهلت دارند تا هزینه ورود خود را بپردازند. در غیر این صورت جریمه خواهند شد که اجرای این طرح توانسته 35 درصد ورود به محدوده طرح ترافیک لندن را کاهش دهد.

وی به موضوع بلیط الکترونیکی اشاره کرد و گفت: از استارت این پروژه حدود چهار سال می‌گذرد که خوشبختانه هم‌اکنون برای پارک‌های حاشیه‌ای، اتوبوس‌ها و پارکینگ‌ها این بلیت‌ها بکارگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تصریح کرد: در نظر داریم در سال آینده با توجه به قولی که دادیم، استفاده از بلیت الکترونیک در تاکسی‌ها نیز انجام شود. از سوی دیگر استفاده از این بلیت در سینماها و فروشگاه‌های شهروند نیز در دستور کار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016