یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هر درصد سوختگی ۲ ميليون تومان هزينه دارد

• سال گذشته درشب چهارشنبه سوری حدود ۷۵ بيمار در بيمارستان حضرت فاطمه و در همين حدود در بيمارستان شريعتی به خاطر سوختگی بستری شدند
• در بيمارستان حضرت فاطمه چيزی حدود ۳۰ قطع عضو ناشی از ترقه داشتيم


ايلنا: رييس مرکز تحقيقات سوختگی گفت: هزينه درمان بيماری با۵۰ درصد سوختگی ۱۰۰ ميليون تومان می‌شود.

محمد جواد فاطمی درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر به مراکز سوختگی مراجعه و چيزی حدود ۳۰ هزار نفر به دليل سوختگی فوت می‌کنند که اين رقم بالايی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: در استانداردهای جهانی نيمی از سوختگی‌های بين ۸۰ تا ۹۵ درصد زنده می‌مانند و نيمی ديگر فوت می‌کنند اين در حالی است که در خوشبينانه‌ترين حالت اين وضعيت در ايران در مورد سوختگی‌های ۶۰ درصد صادق است.

رييس مرکز تحقيقات سوختگی با تاکيد براينکه مراکز سوحتگی بايد افزايش يابد، افزود: ‌ بايد فضاهای فيزيکی درمانی مناسب‌تر و امکانات و تجهيزات در اختيار اين مراکز قرار گيرد.

فاطمی سوختگی را جز بيماريهای گران عنوان کرد و افزود: ‌ به ازای هر درصد سوختگی بيماری که دچار سوختگی شده است بايد دو ميليون تومان هزينه کند يعنی بيماری که ۵۰ درصد می‌سوزد هزينه درمانش صد ميليون تومان می‌شود.

وی با طرح اين پرسش که چه کسی قرار است اين مبلغ کلان را بپردازد، افزود: اغلب کسانی که می‌سوزند فقير هستند، زيرا اگر فقير نبودند نمی‌سوختند.

رييس مرکز تحقيقات سوختگی تصريح کرد: اين افراد وقتی می‌سوزند توان مالی ندارند و نمی‌توانند هزينه درمانشان را بپردازند در نتيجه درمان‌ها ناقص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ميکروب‌های مقاوم در بخش‌ها زياد و پانسمان‌های مناسب کم داريم علاوه برآن روش‌های درمانی همچنان سنتی و قديمی است.

فاطمی با تاکيد براينکه از بانک پوست خوبی هم برخوردار نيستيم که بتوانيم پوست را برای بيماران فراهم کنيم، افزود: ‌ همه اين‌ها دست به دست هم داده و باعث شده است که سوختگی به يک مشکل تبديل شود که اميدوارم با رسانه‌ای شدن اين مسائل در سطح جامعه، تشکيل انجيو و کمک خيرين و مراکز علمی به وضعيت سوختگی در کشور توجه شود.

وی با اشاره به شب چهارشنبه سوری تصريح کرد: چهارشنبه سوری می‌توانست يک جشن ملی خوب باشد اما به فاجعه‌ای تبديل شده است که همه از آن می‌ترسند.

فاطمی تصريح کرد: از هفته‌ها پيش از شب چهارشنبه سوری فعاليت‌های خطرناک آغاز می‌شود به طوری که الان در بيمارستان‌ها مريض‌هايی داريم که براثر ترقه دستشان قطع شده است.

وی با تاکيد براينکه برای جلوگيری از وقوع حادثه در شب چهارشنبه سوری تنهابايد فرهنگ سازی کرد، افزود: ‌ حتی اگر بهترين مراکز درمانی هم داشته باشيم اين مربوط به بعد از حادثه است در حالی که ما بايد فرهنگ سازی از بروز حادثه جلوگيری کنيم.

رييس مرکز تحقيقات سوختگی خاطرنشان کرد: مسئولان بايد توجه کنند که چهارشنبه سوری قابل حذف نيست بلکه بايد اصلاحش کرد.

فاطمی با اشاره به اينکه سال گذشته حدود ۷۵ بيمار در بيمارستان حضرت فاطمه و در همين حدود در بيمارستان شريعتی به خاطر سوختگی بستری شدند، افزود: در بيمارستان حضرت فاطمه چيزی حدود ۳۰ قطع عضو ناشی از ترقه داشتيم.

وی با تاکيد براينکه به هيچ عنوان نبايد در شب چهارشنبه سوری از ترقه‌های دست ساز استفاده شود، افزود: بايد مواد آتش بازی استاندارد به همراه بورشوری که نحوه استفاده آن را توضيح داده باشد در مناطقی که بايد ازسوی شهرداری درنظرگرفته شود در اختيار مردم قرار بدهند، تا آن‌ها در آن مناطق بتوانند راحت آتش بازی کنند و افرادی هم در آنجا باشند که از وقوع حوادث جلوگيری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016