یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلمپ ۱۶ آژانس متخلف؛ شناسايی مافيای چارتر پروازی برای نوروز

مهر ـ رئيس سازمان هواپيمايی کشوری از تعليق و پلمپ ۱۶ آژانس که اقدام به چارتر پروازها برای نوروز می‌کردند، خبر داد و گفت: به زودی با ۸ آژانس که سرشاخه چارتر کردن پروازها هستند، به همراه چهار ايرلاين متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حميدرضا پهلوانی در جلسه بررسی وضعيت ايرلاين‌ها و آژانس‌های متخلف گفت: چارتر يک تعريف عام دارد و سازمان بايد بايد برای چارتر برای سازمان ها مجوز صادر کنند اما نه تنها اين دستورالعمل را صادر نمی کنند بلکه با راحتی از شب عيد استفاده کرده و با قيمت های بالايی بليت ها را چارتر می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تصويب ۴ مصوبه در اين جلسه که با حضور نمايندگان سازمان تعزيرات، دادستان فرودگاه، سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری انجام گرفت، افزود: فروشنده های بليت چارتری تحويل دادسرا می شوند و عنوان جرم اين دسته از افراد، اخلال در نظم عمومی است.

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری افزود: آژانس های هواپيمايی متخلف به استناد قانون مجازات متخلفين از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر مصوب ۲۳ فروردين ۱۳۶۷، به مدت ۳ ماه بدون اخطار تعليق می شوند.

پهلوانی با بيان اينکه برای شرکت های هواپيمايی هم پس از پايان تعطيلات تشکيل پرونده شده و به دادسرا معرفی ميشوند، گفت: براساس ماده يک قانون مجازات متخلفين از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر، مجازات تجاوز از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر که توسط وزارت راه اعلام می شود از ناحيه شرکت يا موسسه و يا پيمانکاری حمل و نقل حتی با رضايت صاحب کالا و يا مسافر با توجه به دفعات و مراتب جرم و شرايط و امکانات خاطی برای بار اول جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ برابر وجهی که اضافه دريافت می شود و تعطيل موقت به مدت ۱۵ تا ۴۵ روز.

وی افزود: اين قانون برای آگاهی دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوايی و مسافران اطلاع‌رسانی شده و در تابلويی سردر آژانس‌های پلمپ شده نصب می‌شود.

وی تصريح کرد: برای بار دوم جزای نقدی از ۱۰ تا ۳۰ برابر اضافه دريافت شده و تعطيل موقت به مدت ۶ ماه ‌و برای بار سوم جزای نقدی از ۲۰ تا ۵۰ برابر اضافه وجه دريافت و تعطيل دائم شرکت يا موسسه يا پيمانکاری خواهد بود و صاحب امتياز بعداً به هيچ عنوان اجازه فعاليت در امور حمل و نقل نخواهد داشت.

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری با اشاره به اينکه در روز گذشته ۱۶ آژانس متخلف در سطح تهران که پروازها را چارتری به فروش می رساندند، گفت: اين آژانس ها شناسايی شدند و از امروز به مدت سه تا ۶ ماه تعليق می شوند.

پهلوانی با تاکيد با بيان اينکه با همکاری سازمان تعزيرات حکومتی و نماينده دادستان، تابلويی در سردر اين آژانس‌ها نصب شده و تخلف آنها اعلام عمومی می‌شود، بيان کرد: با پملپ اين دفاتر سهميه آن به آژانس های ديگر فروخته می شود تا مشکلی برای مسافران به وجود نيايد.

وی با اشاره به ۸ آژانس فروش بليت که مافيای چارتر را بوجود آورده اند، گفت: اين آژانس ها چارتر پرواز ديگر دفاتر را هم انجام می دهند که به زودی اسامی اين آژانس ها ازطريق رسانه اطلاع رسانی می شود.

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری با بيان اينکه ظرفيت ۱۷ هزار صندلی پرواز بصورت روزانه در ايرلاين ها وجود دارد، گفت: موضوع رزرواسيون ملی مطرح شده است و وزارت راه و شهرسازی هم در اين زمينه اعلام آمادگی کرده است.

پهلوانی با تاکيد بر اينکه ريشه تمام مشکلات چارتر پروازها است، بيان کرد: بليت پروازهای چارتری هويت مسافر را تعيين نمی کند که اين در صورت بروز مشکل، شناسايی مسافران با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به تعليق ۸۰ آژانس متخلف در سال گذشته، اظهار داشت: ۴ ايرلاين در اين زمينه شناسايی شده اند که در صورت ادامه اين وضعيت زمين گير خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016