پنجشنبه 8 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه‌ريزی هندی برای جشنواره فيلم کن

• کارگردان‌های هندی با يک برنامه‌ريزی مفصل قصد دارند تا صدمين سال سينمای هند را در جشنواره فيلم کن جشن بگيرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورايتی، چهار کارگردان هندی شامل زويا اختر، بانرجی، کاران جوهر و آنوراگ کاشياپ آثارشان را در يک فيلم مشترک با عنوان "تصاوير بمبئی" در جشنواره فيلم کن ارايه می‌کنند. هر يک از اين چهار کارگردان يک بخش ۲۵ دقيقه‌ای را تهيه می‌کنند که با تمرکز بر يک موضوع خاص ساخته می‌شود . بودجه هر بخش ۱۵ ميليون روپيه (اندکی بيش از ۲۷۵ هزار دلار) است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخش اختر، بازيگرانی چون کاترينا کيف و دو بازيگر خردسال شرکت دارند و داستان آن درباره تلاش دو پسربچه برای رقصيدن هندی است. قطعه نوازالدين صديقی بانرجی درباره اين است که چگونه سينما می تواند بر زندگی مردم تاثيرگذار باشد و جوهر در قطعه‌ای با عنوان "اسم من خان است" با بازی رانی مخرجی و ثقيب سالم بر موسيقی در فيلم تمرکز کرده است. در همين حال فيلمی از آميتا باچان نيز با عنوان "گانگسترهای واسی پور" به گراميداشت شور هندی‌های برای باليوود پرداخته است.

به گفته بانرجی نکته جالب اين است که "تصاوير بمبئی" گراميداشت تداوم و تغيير سينمای هند در طول زمان را نشان می‌دهد. به گفته وی هند در نقطه اوج تاريخ خود قرار دارد و سينمای هند امروز از هر زمان ديگری قدرتمندتر است و در قرن بيست و يکم موفق شده تا صدای خود را به سراسر جهان برساند. اختر نيز می گويد فيلم "تصاوير بمبئی" نشان می‌دهد که چگونه چهار فرد معمولی با تاثير پذيرفتن از سينما، به افرادی تاثيرگذار بدل می‌شوند.

اين فيلم سوم ماه مه (۱۳ ارديبهشت) در صدمين سال اکران اولين فيلم هندی با عنوان "رجا هاريشاندرا" اکران می‌شود. شصت و ششمين دوره جشنواره فيلم کن از ۱۵ تا ۲۶ ماه مه (۲۶ ارديبهشت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016