شنبه 11 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شادترین کشورها در بین کشورهای صنعتی کدامند

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) هر سال بر اساس ' شاخص زندگی بهتر' رده‌بندی شادترین کشورهای دنیا را اعلام می‌کند.

این سازمان معتقد است که تولید ناخالص ملی معیار خوبی برای ارزیابی کیفیت زندگی شهروندان نیست، از این رو برای بررسی کیفیت زندگی ۲۴ نشانگر تعریف کرده که ۱۱ معیار زندگی بهتر را تشکیل می دهند. با در نظر گرفتن این ۱۱ معیار بعلاوه قدرت اقتصادی، شاخص زندگی بهتر تعیین می شود.
معیارهای زندگی بهتر عبارتند از ؛ مسکن ، درآمد ، شغل ،تحصیل ، روابط اجتماعی ، محیط‌زیست ، فعالیتهای مدنی، سلامت، رضایت از زندگی ، امنیت، نسبت کار به زندگی شخصی

به گزارش خبر آنلاین، در این رده بندی استرالیا برای سومین سال پیاپی به عنوان شادترین کشور در بین کشورهای توسعه‌یافته معرفی شد. این کشور به علت قدرت اقتصادی و مجموعه معیارهایی که 'شاخص زندگی بهتر' را تعیین می کنند در میان ۳۶ کشور صنعتی جهان بهترین رتبه را به دست آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استرالیا شادترین کشور جهان

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی می‌گوید "استرالیا در زمینه معیارهای زندگی خوب بسیار عالی عمل کرده به دلیل آنکه در بیشتر معیارهایی که شاخص زندگی بهتر را تعیین می‌کنند در بین بهترین‌ها است."
بر اساس این گزارش بیشتر از ۷۳ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ استرالیا دارای شغل هستند که بیشتر از متوسط کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی است.
امید به زندگی هم در استرالیا ۸۲ سال است که بالاتر از متوسط کشورهای عضو است.

در این لیست پس از استرالیا کشورهای سوئد،کانادا،نروژ،سوئیس،آمریکا،دانمارک،هلند،ایسلندو انگلیس قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016