جمعه 17 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتتاح نمایشگاه نقاشی میرحسین موسوی در برلین

به گزارش بی بی سی فارسی، نمایشگاه «اندیشه‌ آزادی» به ابتکار آکادمی هنر برلین و با حضور کلاوس اشتیک، رییس آکادمی هنر برلین و شیرین عبادی، حقوق‌دان و برنده جایزه صلح نوبل، رضا کاظمیان، روزنامه نگار، و جمعی از علاقه‌مندان ایرانی و آلمانی روز پنج‌شنبه ۶ ژوئن رسما افتتاح شد.

آکادمی هنر برلین در دعوت نامه‌ این نمایشگاه از آثار میرحسین موسوی با عنوان شعرهای تصویری نام می‌برد و می‌افزاید: پیش زمینه‌ کارهای معنوی موسوی، ادبیات عرفانی فارسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اشتیک که در سالن ۲ آکادمی هنر برلین، در میان نقاشی‌ها صحبت می‌کرد، آثار موسوی را آثاری مدرن با پیش‌زمینه‌ سنتی دانست که نمی‌توان در فرم‌های شناخته شده و مرسوم تعریفش کرد. وی افزود نام این نمایشگاه «مدیتیشن آزادی» به این دلیل انتخاب شده است که موسوی در این کار‌ها در استفاده از فرم‌های مختلف کاملا باز و آزاد کار کرده است، "البته این آثار درون مایه‌ سیاسی ندارند بلکه بازتابی از آزادی درونی وی است."

کلاوس اشتیک گفت از این‌که آثار میرحسین موسوی رییس پیشین فرهنگستان هنر ایران برای اولین بار در خارج از ایران در آکادمی هنر برلین نمایش داده می‌شوند، خوشحال است.

میر حسین موسوی به همراه همسرش، زهرا رهنورد، به دلیل اعتراض به نتیجه‌ انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۹ تاکنون در تهران در حبس خانگی به سر می‌برند.

این نمایشگاه تا ۲۷ ماه ژوئن در محل آکادمی هنر برلین برای بازدید عموم ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016