جمعه 17 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح انتخابات آزاد مجازی برای ایران

گروه «رای ما» که ریاست کمیته جهانی آن را گری کاسپارف، قهرمان جهانی سابق شطرنج، فعال بين المللی دموکراسی و حقوق بشر برعهده دارد، اعلام کرد که «روز جمعه يک سامانۀ رای گيری آنلاين راه انداخته است، که به شهروندان ايران فرصت میدهد تا به طور ناشناس و امن و آزادانه به رئيس جمهور مورد گزينش خودشان رای بدهند.»

در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است «هدف اين سامانۀ انتخاباتی مجازی شبيه سازی رای گيری آزاد و عادلانه است، که نتيجه آن خواست واقعی مردم ايران را منعکس کند.»

نتيجه انتخابات مجازی «رای ما» شب پيش از روز انتخابات، ۲۴ خرداد، اعلام خواهد شد.

این فهرست از علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران و مریم رجوی از رهبران سازمان مجاهدین خلق را شامل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیگر نامزدها نیز عبارتند از میرحسین موسوی، نخست وزیر سابق ایران، مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس دولت کنونی ایران، جعفر پناهی، فیلم‌ساز و هنرمند معترض به سیاست‌های حکومت ایران، مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و زندانی سیاسی، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی و نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی که در کنار محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، محمد غرضی، غلامعلی حدادعادل، سعید جلیلی و محسن رضایی، ۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، در معرض رای‌گیری قرار می‌گیرند.

گری کاسپارف، قهرمان جهانی سابق شطرنج، فعال بين المللی دموکراسی و حقوق بشر و رئيس کميتۀ جهانی «رای ما»، گفته است «دموکراسی هم جزو حقوق سياسی و هم حقوق بشر است. وی بيان کرد که اعلاميه جهانی حقوق بشر، که ايران هم امضا کرده است، اظهار میکند که «ارادۀ مردم ... در انتخاباتی حقيقی و ادواری اعمال گردد».

لئونید ولکوف، مهندس تیم طراحی که سامانۀ انتخابات مجازی را تولید کرده است، می گوید: «سیستمی که برای انتخابات ایران طراحی کرده ایم می شود گفت که امن ترین و پیشرفته ترین سامانه ای از این دست می باشد که تا به حال برنامه ریزی و تولید شده است. مردم ایران می توانند بدون نگرانی از در زدن های احتمالی در نصف شب، رای مجازی خود را بدهند.»

علاوه بر آقای کاسپارف، از دیگر اعضای کمیته جهانی «رای ما» می توان از فرانسیس فوکوياما، استاد علوم سیاسی در آمریکا،فیروز نادری،یکی از مدیران ناسا، لری دايمند، استاد علوم سیاسی و متخصص مطالعات دمکراسی و نازی افتخاری، بنيانگذار بنياد کودکان ايران نام برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016