یکشنبه 19 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح ملی كاهش غریق در دریای خزر اجرا می شود

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اجرای طرح ملی كاهش غریق گروه های امداد و نجات دریایی هلال احمر در سواحل دریای خزر خبر داد.

'حیدر حیدری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، افزود: این طرح از روز جمعه سی و یكم خردادماه جاری در سواحل شمالی كشور به صورت رسمی اجرا می شود.

وی از ارایه آموزش های تخصصی امداد و نجات در محیط های آبی و دریایی به ۳۰۰ امدادگر هلال احمر برای حضور و مشاركت در این طرح ملی خبر داد و گفت:‌ این نیروهای امدادی با شركت در دوره های آموزشی تخصصی امداد و نجات در محیط های آبی و دریایی با مباحثی چون آموزش شنا و نجات غریق، كار با قایق های نجات، اصول جستجو و نجات در آب و شیوه های رهایی فرد مضطر و گرفتار از آب آشنا شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با اجرای این طرح ملی كاهش غریق در سواحل دریای خزر، شمار پایگاه های امداد و نجات دریایی و ساحلی هلال احمر از ۲۰ پایگاه به ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات دریایی افزایش خواهد یافت.‌



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حیدری توضیح داد: مهمترین عامل موفقیت در عملیات امداد و نجات دریایی، وجود قایق های نجات آماده، آمبولانس های دریایی مجهز، نیروهای متخصص و عملیاتی جستجو و نجات در دریا و ایجاد مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی است.

وی افزود: ارایه كمك های اولیه پزشكی، نقل و انتقال مصدومین از شناورهای سانحه دیده با بالگردهای امدادی و بهره گیری از امكانات و تجهیزات موجود، همكاری با سایر دستگاه ها در امر امداد رسانی و جستجو و نجات در دریا هنگام اعلام وضعیت های اضطراری در دریای خزر از جمله وظایف تعریف شده این گروه های عملیاتی است.

وی به اقدامات صورت گرفته با هدف كاهش غریق در سواحل كشور اشاره كرد و افزود: بهبود كیفیت ایمنی شناورها، ارتقای سطح آموزشی خدمه ناوگان دریایی و برگزاری طرح های مختلف كاهش غریق از جمله این اقدامات بوده است.

حیدری تاكید كرد: جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی و ارائه كمك های اولیه و انتقال به مركز درمانی مجهزتر از مراحل پنجگانه امداد و نجات در دریا است كه به تمام این پنج مرحله باید اصل نجات از آب و خطرات ناشی از آن را نیز افزود.

وی یادآور شد: نیروهای اعزام سریع هلال احمر در قالب گروه های امداد و نجات دریایی به صورت عملیاتی آماده ارایه خدمات امدادی در مواقع بروز حوادث و سوانح دریایی در استان های جنوبی و شمالی كشور هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016