سه شنبه 15 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجتهدزاده:‌ کارهای بر زمین مانده در حوزه زنان بسیار است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کارهای بر زمین مانده در حوزه زنان بسیار زیاد است و باید تمام توان خود را برای ایجاد وحدت و هماهنگی بین حوزه‌های مربوط به زنان به کار گرفت.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: رسیدگی به پرونده‌های زنان در قوه قضاییه یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه در معاونت امور زنان و خانواده‌ 300 برنامه و اقدام برای تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن‌سازی خانواده تدوین کرده‌ایم، اظهارکرد: هر کدام از دستگاه‌های متولی وظایفی را در این زمینه دارند؛ البته این برنامه‌ها به تازگی ابلاغ شده است و به منظور موفقیت آنها باید مدیریت‌های لازم از طرف معاونت امور زنان و خانواده اعمال شود تا بتوان بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

باید بر روی چالش‌های حقوقی در حوزه زنان کار کنیم

وی با بیان اینکه چالش‌های حقوقی در حوزه زنان یکی از حوزه‌هایی است که باید روی آن کار کرد، گفت: ما در این زمینه مسئله‌یابی کرده‌ایم، علاوه بر آن در زمینه اشتغال زنان نیز اقداماتی انجام شده‌ است. البته کارهای انجام شده کافی نیست و لازم است استمرار یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای رشد جایگاه زنان و تحکیم خانواده
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: حوزه زنان، حوزه تازه متولد شده‌ و رو به رشدی است و قطعا هماهنگی بین دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها باعث رشد جایگاه زنان و تحکیم خانواده در ایران می‌شود. امیدواریم با تداوم اقدامات انجام شده در یک برنامه‌ریزی پنج‌ساله شاهد کاهش مشکلات حوزه زنان باشیم.

لایحه حمایت از نوجوانان و کودکان در انتظار طرح در مجلس

وجود خلاءهای قانونی در نگهداری بچه‌های بدسرپرست

مجتهدزاده با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین و توجه به خلاءهای قانونی موجود در حوزه زنان، گفت: در زمینه بهزیستی با خلاءهای زیادی مواجه هستیم؛ بنابراین جلساتی را با مسئولان این سازمان برگزار کردیم و خلاءهای قانونی مطرح شد که یکی از خلاءهای قانونی مربوط به نگهداری بچه‌های بدسرپرست است و در این زمینه لایحه حمایت از نوجوانان و کودکان در دولت مصوب شد و در حال حاضر در انتظار طرح در مجلس است.

وی افزود: تکدی‌گری افراد به ویژه دختران موجب نازیبا شدن چهره‌های شهرها شده است که لازم است بهزیستی در این باره اقدامات قانونی انجام دهد. این در حالی است که با خلاءهای قانونی در این زمینه مواجه هستیم و این خلاءهای قانونی احصا شد. در این شرایط قوه قضاییه باید قوانین لازم را تدوین یا قوانین کنونی را اصلاح کند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نبود وحدت رویه در مراجعه‌های صورت گرفته به دادگستری‌ها، اظهار کرد: با اجرای لایحه حمایت از خانواده که مصوب شده است این خلاءهای قانونی پر می‌شود. در این لایحه مراجعه زوجین به دادگاه‌های مشاور خانواده پیش از رفتن به دادگاه‌های خانواده اجباری شده است. علاوه بر آن قوه قضاییه باید طی سه سال نیروهای فعال در این زمینه را تربیت کند و این دادگاه‌ها طی پنج سال ایجاد شود.

ضرورت آموزش قضاتی که در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند

وی تاکید کرد: قضاتی که در زمینه خانواده فعالیت می‌کنند باید آموزش ببینند، چراکه یک قاضی می تواند یک حکمی را بدهد و یک قاضی هم حکم دیگری را صادر کند، در حالیکه این مساله به بروز مشکلاتی منجر می‌شود و علاوه بر آن وجود مشاور زن در دادگاه‌ها الزامی است.

مجتهدزاده در پایان گفت: این طرح را به صورت آزمایشی به منظور ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دادگستری اجرا کرده‌ایم که 40 درصد از 76 هزار و 686 پرونده مورد بررسی منجر به مصالحه شد و درواقع با ساماندهی مشاوره‌ها از آمار بی‌رویه طلاق می‌توان جلوگیری کرد و با این کار از آسیب‌های متعاقب آن مانند مشکلات فرزندان طلاق جلوگیری کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016