سه شنبه 15 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابلاغ افزایش حقوق کارگران از هفته آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران توسط دولت خبر داد و گفت: این موضوع هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ورابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسدالله عباسی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران اظهار داشت: این افزایش برای حق مسکن ۱۰ و خواروبار ۱۵ هزار تومان با تایید شرکای اجتماعی کار در شورای عالی کار در نظر گرفته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای افزایش حق مسکن نیاز به مصوبه دولت داشت، گفت: در آخرین جلسه هیات وزیران در مشهد این افزایش تصویب شد و در هفته آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

این اظهارات وزیر کار کابینه یازدهم در حالی است که به باور کارگران کشور افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار نه تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور دارد و نه شامل حال همه کارگران می‌شود.

کارگران منتقد سیاست‌های افزایش مزدی شورای عالی کار که با طومار نویسی و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری خواهان بازنگری در دستمزدهای تعیین شده برای سال ۹۲ هستند می‌گویند: بسیاری از کارگران از جمله کارگران شاغل در محیطهای صنفی کوچک و همچنین کارگران بازنشسته و از کار افتاده از مزایای مصوبه هفته گذشته شورای عالی کار بی‌نصیب می‌مانده‌اند.

به باور ناراضیان از عملکرد شورای‌عالی کار چنانچه این افزایش حقوق بطور منطقی و قانونی در دستمزدهای مصوب اعمال می‌شد مزایای این افزایش هم به تمامی کارگران تعلق می‌گرفت و هم درتعیین افزایش دستمزدهای سالهای بعد نیز موثر می‌شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016