چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتتاح خط ۹ BRT در مهرماه امسال

در نخستین جلسه استقبال از مهر، از افتتاح خط ۹ BRT در مهرماه امسال و آماده باش ناوگان حمل و نقل برای سال تحصیلی جدید اطلاع رسانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سید جعفر تشکری هاشمی" در نخستین جلسه ستاد مرکزی بازگشایی مدارس در سال ۹۲ از آغاز فعالیت‌ معاونت حمل و نقل ترافیك در راستای کاهش بار ترافیکی و آسایش دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود:‌ ۱۳ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۳ مترو تقاطع آزادگان تا چهارراه ولیعصر، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید راه اندازی می‌شود همچنین سرفاصله حرکت قطار‌ها از ایستگاه مبدا به حداقل زمان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۲۰ رام قطار یک طبقه و ۲ رام قطار دو طبقه وارد خطوط شود. همچنین ارائه تسهیلات رایگان به دانش آموزان و دانشجویان در روز اول مهر همانند سال های گذشته خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون شهردار از لغو مرخصی کارکنان اتوبوسرانی از ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: تمامی اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های پایتخت نظافت و اتوبوس‌های کمکی نیز به خطوط نزدیک مدارس تزریق می‌شوند. ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین نیز وارد خط BRT خواهد شد و درصدد هستیم تا بی‌ار تی خط ۹ واقع در اتوبان امام علی با ۳۶ ایستگاه به بهره برداری برسد.

معاون حمل نقل و ترافیك با اشاره به اینكه حرکت اتوبوس‌ها از مبدا طبق برنامه زمانبندی و با حداقل زمان تاخیر خواهد بود، تصریح كرد:‌ تلاش شده برخی از اتوبوس‌ها از مبدا با حداکثر ظرفیت حرکت نکنند و ۴۰ درصد ظرفیت آن‌ها برای مسافرین بین راهی منظور شود. همچنین تعمیر و تجهیز اتوبوس‌های دارای نقص فنی، خدمات رایگان به دانش آموزان از دیگر خدمات در حوزه اتوبوسرانی است.

تشكری هاشمی از كنترل از افزایش کرایه‌ها تاكسی‌ها در روزهای ابتدایی مهرماه خبر داد و گفت:‌ در همین راستا اعزام تاکسی به مراکز تجمع مسافرین، ارائه خدمات سرویس مدارس به مدارس دخترانه از طریق تاکسی‌های بانوان، نظارت بر عملکرد تاکسی‌های نارنجی، خطوط و بخش خصوصی توسط بازرسین در دستور كار قرار گرفته است.

وی همچنین درباره مدارس نیز اظهار كرد:‌ مدارس پرخطر از لحاظ ترافیکی شناسایی و تلاش شده با آموزش‌های فرهنگی ۲۲ مدرسه ایمن در ۲۲ منطقه ایجاد شود.

تشكری هاشمی گفت:‌ از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه مجوز حفاری از طریق مناطق شهرداری صادر نخواهد شد و کلیه عملیات حفاری شروع شده حداکثر تا ۲۴ شهریورماه به اتمام خواهد رسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016