یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت از امبرتو اکو برای سفر به ايران

غلامرضا امامی از زيرچاپ رفتن ترجمه‌اش از کتاب «سه قصه» امبرتو اکو خبر داد و گفت: در نظر دارم همزمان با انتشار اين اثر از اکو برای حضور در ايران دعوت کنم.

غلامرضا امامی، نويسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن ترجمه خود از کتاب «سه قصه» امبرتو اکو خبر داد و گفت: اين کتاب آخرين اثر منتشر شده از اکوست که شامل سه قصه با عناوين «بمب و ژنرال»، «سه فضانورد» و «کره‌ای ديگر» می‌شود و به زودی از سوی نشر چکه منتشر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



امامی افزود: چندی پيش در ايتاليا موفق به ديدار اکو شدم و درباره اين کتاب با وی صحبت کردم. او اذعان داشت که اين کتاب می‌تواند مخاطبی با سن ۹ تا ۹۰ سال را برای خودش داشته باشد و همين مسئله برای من ترجمه اين کتاب را جذاب کرد و البته اين اثر با اجازه ناشر ايتاليايی‌اش و با پرداخت حق کپی‌‌رايت در ايران منتشر می‌شود.

امامی ادامه داد: اکو اين کتاب را نزديک به پنج سال پيش منتشر کرد و نکته جالب در اين کتاب آن است که دو قصه از آن شباهت قابل توجهی به دو داستان فيل در تاريکی و چهار فرد غيرهمزبان که به دنبال خريد انگور بودند، دارد که سال‌ها قبل توسط مولانا در مثنوی بيان شده است.

اين مترجم افزود: به نظر من اين ترجمه و پيام اصلی آن بيان شيفتگی غرب و به ويژه اکو به شرق و فرهنگ ايران است و من اميدوارم بتوانم همزمان با انتشار اين ترجمه از اکو دعوت کنم تا سفری هم به ايران داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016