یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان پرونده قديمی ترين زندانی زن

مهر ـ قديمی ترين زندانی زن ايران پس از ۲۰ سال سرانجام با رضايت اوليای دم آزاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز يکشنبه ۱۰ شهريور ماه جاری دور جديد محاکمه قديمی ترين زندانی زن به نام فاطمه مطيع در شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومی - جزايی شهر ری برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ابتدای اين جلسه فاطمه همچنان بر بيگناهی خود اصرار کرد و گفت: من مرتکب قتل نشده ام.

در ادامه نيز اوليای دم مقتول ۲۰ سال پس از اين جنايت اعلام کردند با دريافت ديه حاضر به اعلام گذشت هستند.

عبدالصمد خرمشاهی وکيل قديمی ترين زندانی زن پس از اين جلسه به خبرنگار مهر گفت: با اعلام گذشت اوليای دم و در حالی که موکلم همچنان بر بيگناهی اصرار دارد ظرف چند روز آينده ديه مقتول از ستاد ديه کشور و کمک خيرين پرداخت می شود و فاطمه مطيع از زندان آزاد خواهد شد.

وی افزود: با رضايت اوليای دم موضوع رسيدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به ۲۰ سال زندانی بودن موکلم او پس از پرداخت ديه آزاد خواهد شد.

خرمشاهی ادامه داد: موکلم توانايی پرداخت ديه را ندارد و اميدواريم با کمک ستاد ديه هرچه زودتر ديه پرداخت و فاطمه بعد از ۲۰ سال زندانی بودن به خانه برگردد.

فاطمه مطيع نيز پس از اين جلسه به خبرنگار مهر گفت: در طول اين ۲۰ سال در زندان خيلی سختی کشيدم و در حالی که بر بيگناهی خود اصرار داشتم چند بار برای من حکم قصاص صادر شد که در ديوان عالی کشور لغو شد.

وی با ابراز خوشحالی از مشخص شدن وضعيتش گفت: دلم برای خانه و زندگی در بيرون از زندان تنگ شده است.

فاطمه متهم است تير ماه سال ۷۲ دوست همسرش به نام مجيد را به قتل رسانده است.

فاطمه – ۵۳ ساله – که مقتول آخرين بار به خانه او رفته بود پس از دستگيری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجيد را با خوراندن دوغ مسموم به سم گياهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نيز پس از کالبد شکافی و آزمايش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گياهی اعلام کردند.

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نيز در تحقيقات قضايی، عليه او شهادت دادند.

اين در حالی بود که متهم در جلسات بازجويی منکر قتل شد و خود را بيگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نيز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجيد چيزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برايم رضايت می‌گيرد ولی اين کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعيت را بگويم، من در اين قتل بی‌گناه هستم.

در ادامه فاطمه هشت بار به قصاص محکوم شد و يک بار هم از اتهام قتل تبرئه شد که تمام احکام در ديوان عالی کشور نقض شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016