پنجشنبه 14 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازی بنیاد سعدی در خارج از ایران

هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی با اعلام خبر راه اندازی بنیاد سعدی برای آموزش و گسترش زبان فارسی در خارج از ایران کارش را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آشنایی با پژوهش های جدید در گستره زبان و ادب فارسی ، گفت وگو و تبادل نظر شرکت‌ کنندگان در عرصه‌ های پژوهشی زبان و ادب فارسی ، ترغیب پژوهشگران جوان به گسترش و ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی و توجه به زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌‌های مهم وحدت ملی و یکپارچگی ایران از اهداف برپائی این همایش بین‌المللی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیام خود به همایش بین المللی انجمن ترویج زبان وادبیات فارسی، از راه اندازی بنیاد سعدی برای آموزش و گسترش زبان فارسی برای ایرانیان خارج از کشور و دوستداران ادب و ربان فارسی در سایر کشورهای جهان خبر داد.

او در این پیام راه اندازی بنیاد سعدی در بیست و سومین سال تاسیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی را نشانه اهتمام دولت و نظام جمهوری اسلامی به ادبیات فارسی دانسته و آورده است:« با همکاری اساتید بر جسته زبان فارسی، سال گذشته نخستین جلد فرهنگ جامع زبان فارسی شامل حروف آ در ۱۲۰۰ صفحه برای علاقه مندان و دوستدارن زبان فارسی چاپ و منتشر شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برپایی 4 نمایشگاه از کتاب‌های انتشارات روزنامه اطلاعات، حوزه ادبیات کودک و نوجوان ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و همچنین صنایع دستی از جمله برنامه‌های جنبی این همایش بین المللی است. در مراسم اختتامیه این همایش قرار است، ارائه دهندگان سه رساله برتر دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی معرفی و تجلیل شوند.

حدادعادل در پیام خود با تاکید بر این که زبان فارسی هویت اصلی ایرانیان است، افزوده:«ادبیات فارسی سرمایه معنوی و فرهنگی ملت ایران است که تلاش برای آموزش بهتر و بیشتر آن به فرزندان باید بیش از گذشته انجام شود.»

در این همایش60 تن از استادان بزرگ زبان فارسی در داخل و خارج از کشور از جمله هندوستان ، بنگلادش و تاجیکستان حضور دارند. این همایش که روز 13 شهریور کارش را آغاز کرده تا روز 15 شهریور ادامه دارد.

ارائه 110 مقاله برگزیده

دبیر علمی هشتمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی هم به واحد مرکزی خبر گفته که از هزار و 200 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش 400 مقاله پذیرفته شده‌است.

امیرمومنی با بیان این که دوروز برگزاری همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در زنجان 110 مقاله برگزیده در قالب 36 نشست تخصصی ارائه خواهد شد، گفت:«سایر مقالات منتخب هم به صورت پوستر و چاپی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.»

دکترمجتبایی، دکترمحقق، دکترپورنامداریان و دکتررواقی استادان زبان و ادبیات فارسی از سخنرانان اصلی این همایش هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016