پنجشنبه 14 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: مميزی را به بعد از نشر منتقل می‎کنيم

ايسنا ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای توسعه زيرساخت‎های فرهنگی در کشور برنامه جدی داريم و بايد در اين راستا فرصت‎های برابر ايجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی جنتی در جمع خبرنگاران با بيان اين که مميزی کتاب يک امر حاکميتی است و نمی‎توان آن را حذف کرد افزود: مميزی را از قبل از نشر به بعد از نشر منتقل می‎کنيم و معنای اين امر اين است که خود ناشران مراقب باشند که ضوابط رعايت و خلافی صورت نگيرد.

او ادامه داد: بعد از نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد وظيفه دارد بررسی‎های لازم را انجام و اگر احياناً مشکلاتی وجود دارد آن را مرتفع کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنتی درباره ماليات ناشران افزود: تا کنون راجع به اين مهم صحبتی نشده؛ بايد از ناشران حمايت کرد تا ورشکست نشوند چرا که با توجه به گرانی کاغذ، مواد و دستگاه‎های چاپ و دستمزدهايی که پرداخت می‎شود اين قشر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‎کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حتی ناشران بزرگی که ۴۰ تا۵۰ سال سابقه نشر دارند از وضعيت نامناسبی برخوردارند که بايد به آن‌ها توجه ويژه شود.

جنتی درباره توسعه زيرساخت‎های فرهنگی در کشور بيان کرد: در اين راستا برنامه‎ای جدی داريم و بايد فرصت‎ها و زيرساخت‎های فرهنگی برابری ايجاد کرد و در عدالت فرهنگی نيز امکانات فرهنگی هم‎چون سالن سينما و کتابخانه‎ها و ساير مراکز فرهنگی را به دورترين نقاط محروم برد.

وی درباره معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تغيير اين معاونت فعلاً صحبتی نشده است.

جنتی بيان کرد: معاون مطبوعاتی عنصری بوده که ساختار را تقويت خواهد کرد، بايد از اين معاونت ارزيابی صورت گيرد بعد نظر خواهم داد.

اين وزير دولت يازدهم با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی، يادآور شد: بعد از اين انتصاب توجه ويژه‌ای به مساله چاپ و نشر و مشکلات ناشران خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016